Jump to content

Suzuki dt 65 lekk simring gi bensinproblemer ?

argghhh

Recommended Posts

Jeg sliter med at motoren suger falskluft ett eller annet sted jeg ikke finner . Jeg har byttet alt av slanger fra tanken til forgassere . Men så kom jeg over denne og den oppfører seg som min med samme nysing på tomgang . Etter det jeg har skjønt så er det vakuumet i veivhuset som driver bensinpumpa og hvis det er lekkasjer så pumper den ikke optimalt . Er jeg helt på viddene her ?

Har nesten gitt opp denne motoren .

En mulighet det. Bensinpumpa står pånederste sylinder og mener eg å huske.

Har du sjekka pluggene? om Simeringen er lekk, vil den kunne trekke vann opp i nederste sylinder, og tennpluggen vil være mye reinere enn de 2 andre.

Eg var og sikker på min simering var gåen, men der var det bare membranen i bensinpumpa som var lekk, slik at nederste sylinder sugde inn bensin fra pumpa.

Bensinpumpa er overhalt . Pluggene har jeg ikke sett på på en stund , men det jeg har lagt merke til er at den øverste pluggen har virket våt etter gange på tomgang .Ryker litt på tomgang men ikke mye,ved pådrag/last ryker den ingenting .

Har ca 8.5/1 på alle tre sylindrene så komp er det.

Tror jeg vil gjøre et siste forsøk på og få den stand før den eventuelt selges som delemotor . Satser på og bytte simering og få justert opp forgasserne .

Hei, jeg hadde en 20 mariner to takt fra 80 tallet som nøs på tomgang. Skiftet simmeringen på veiva og da forsvant det. Mitt problem med nysing hadde ingenting med falskluft til bensin å gjøre så det blir kanskje ikke samme problemet som du har.

Når stemplet i nederste sylinder går innover mot veivhuset så blir bensingass/luft komprimert i veivhuset. Om simmeringen er slitt så slipper den av og til denne blandingen ned i stammen på motoren og det er det som forrårsaker nysingen. Dette merkes bare på tomgang.

På Mariner (egentilg Yamaha) så var simmeringen i et eget hus med o-rings tettning så den var veldig enkel å skifte når blokka var demontert fra stammen. På min hadde simmeringen slitt et spor i veiva, så jeg plasserte den nye simmeringen litt lengre "ned" slik at simmeringen ikke kom i samme sporet.

Mvh Balle

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...