pipp Startet 31.Januar.2012 Link til dette innlegget Startet 31.Januar.2012 Fikk 4kg sitronsyre fra Balkanboden her om dagen. Kan noen hjelpe meg med blandingsforholdet for rens av sjøvannssiden på min KAD 44? Sitér dette innlegget Link to post
KjetilV Svart 31.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2012 3-5% bør gjøre susen Sitér dette innlegget Link to post
ray Svart 31.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2012 Jeg brukte ca 3dl i en 10 liters bøtte med vann Sitér dette innlegget Prosjekt Princess 35 Link to post
pipp Svart 31.Januar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2012 Takk for raske svar. Da burde jeg ha syre så det holder noen år Sitér dette innlegget Link to post
arnbr0 Svart 31.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2012 På STP forumet gikk det en tråd om overhaling av Svanøybolindern, en 2 sylinder semidiesel. Der var det snakk om grove dimensjoner og mye rust, men de brukte 1,5 kilo til 10 liter vann. Det var effektivt mot rust og det så ikke ut til å reagere på rent metall. Det står mye om sitronsyrebruk i den tråden. Står mye annet fint også. Sitronsyre er omhandlet bl.a på side 37, i vedlagt link. http://www.stp-norway.com/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=5647&st=0&sk=t&sd=a&hilit=svan%C3%B8y&start=360 Sitér dette innlegget Link to post
Fanafjord Svart 7.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2012 Er dette en slags systemrens? Burde jeg vurdert det på min 30 hesters Yanmar fa 2005 med ca 5000 driftstimer også? Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
Langs land Svart 7.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2012 ...fra 2005 med ca 5000 driftstimer også? 2005 mod og 5000 timer??? I en seilbåt??? Sitér dette innlegget Link to post
Kristian_H Svart 7.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2012 2005 mod og 5000 timer??? I en seilbåt??? tror båten tidligere gikk som charterbåt Sitér dette innlegget Link to post
Fanafjord Svart 7.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2012 (redigert) Ja det er en ex-charter båt. Motoren ser helt ok ut, og går som ei klokke, men den har gått mye. Så jeg er alltid ut etter tips å ta best mulig vare på den. Lurt med en runde sitronsyre? Redigert 7.Februar.2012 av Fanafjord (see edit history) Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
Bergen dørk Svart 7.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2012 Hva med systemrens? Er sitronsyre mer effektivt? Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
beauty of aqua Svart 7.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2012 Blir vel hipp som happs.Er billigere ihvertfall. Bor du i bergen så får du kjøpt det på hjelle kjemi på nordnes. Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.