Bidevind Startet 1.Februar.2012 Del på Facebook Startet 1.Februar.2012 Hei ! Til min Yanmar 3GM30D fra 1985 er det ettermontert en varmeveksler. Den sees nederst i bildekanten. Denne har muligens sett sine siste dager. Noen som vet hvor man får kjøpt en tilsvarende? Gjerne i Østfold eller Bohuslän. Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 1.Februar.2012 Del på Facebook Svart 1.Februar.2012 Ser jo ut som om det er en Martec Plus ferskvannskjøling som er montert her. Burde være mulig å få tak i denne typen ennu. Må vel bare forhøre seg på plasser hvor det selges båtutstyr/etc, så finnes der vel opplysninger om hvor denne kan skaffes? Sitér dette innlegget Link to post
Bøljan Svart 1.Februar.2012 Del på Facebook Svart 1.Februar.2012 http://www.batmagasinet.no/baatweb/utstyr.nsf/pages/Martec_ferskvannskj%C3%B8ling Sitér dette innlegget Link to post
arkmarin Svart 1.Februar.2012 Del på Facebook Svart 1.Februar.2012 http://www.hjertmans.se/ Hjertmans har forhandlet dette tidligere. Vet ikke om de forhandler fortsatt. Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
Kalle74 Svart 1.Februar.2012 Del på Facebook Svart 1.Februar.2012 Jeg vet ikke hva de koster hjemme, men et kjapt søk på Ebay så fant jeg bla. denne. Sitér dette innlegget Kan ingenting om noe, litt om mye og mye om litt. Link to post
Bidevind Svart 1.Februar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Februar.2012 Hei og takker for all tilbakemelding. Den heter Martec og er å skaffe fra Industriservice på Greåker (4.580,- NOK) og fra www.martec.se (4.500 SEK). Imponert over hjelpsomhet fra Industriservice. Skal sjekke min litt bedre (etter gode råd fra Industriservice) før jeg evt bestiller ny. Sitér dette innlegget Link to post
hegra Svart 1.Februar.2012 Del på Facebook Svart 1.Februar.2012 Hadde martec på en volvo for ei tid siden. Den var som din, kraftig tæret i enden, helt til venstre på bildet. Jeg fikk sjøvannlekkasje der. Med en baufil kappet jeg av enden. Pusset av malingen, fant et lite lokk fra en maleboks som passet på enden, og limte det på med epoxy. Det holdt så lenge jeg hadde den, og resten av veksleren var helt fin. Motsatt ende kunne skrues av på min, og der var også sinkanoden. Min veksler var festet med gummierte slangeklemmer til motoren. Ser det mangler på din. Tror det er viktig at veksleren ikke berører metall på motoren. Resten er jo gummislanger. Tror du unngår mye tæring da. Skift sinkanoden ofte. Sitér dette innlegget Link to post
Bidevind Svart 2.Februar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Februar.2012 Takk for tips Hegra. Jeg var ikke klar over sinkanoden på denne. Den stod vendt nedover og er ikke synlig så den har aldri blitt byttet. Burde jo selsagt tenkt at det er sinkanode i forbindelse med saltvannet i denne. Dine gode tips vedr. montering skal jeg ta med meg. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.