nordan family 27 Svart 7.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2019 Jeg fjernet et slik gammel plast giver for noen år siden. Den virket ganske i orden, den. Sitér dette innlegget Link to post
Arne Henriksen Svart 8.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2019 20 hours ago, Komodo said: Fordelen er at de ikke er utsatt for sollys. UV stråling er en av de store faktorene som forringer levetiden for plast. Mange har en god del gjennomføringer i plast over vannlinjen, som blir utsatt for sollys... Sitér dette innlegget mvh, Arne www.tiarora.no Link to post
Grand Banks jr Svart 8.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2019 Jepp, men da får man ikke ubåt. Det er vel hovedsaklig gjennomføringer under vannlinjen vi snakker om her. ? Fant ut at eksosutløpet mitt er bronse. Men septik og vanninngang til toalettet er messing. Inntak til motor (2 stk) er byttet til kuleventiler. For samtlige i messing er jeg usikker på hvordan jeg sjekker kvaliteten på dem. Bare å røske i dem? Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Arne Henriksen Svart 8.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2019 Jeg vet ikke hvordan det er der du ferdes men mange av mine gjennomføringer som vanligvis er over vann kan i lengre tid ligge under vannlinja når jeg er utpå... :-) Sitér dette innlegget mvh, Arne www.tiarora.no Link to post
Grand Banks jr Svart 8.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2019 (redigert) Vi har alle forskjellige båter her. Mine overføringer over vannflaten er 0,5 - 1 meter fra vannlinjen ca. De er aldri under vann uten at det slår opp bølger. Og det lille vannet som kommer inn der ved evt mye sjø senker ikke båten min. Det klarer fint lensepumpe å ta unna. Men greit å sjekke de overføringene også. Redigert 8.Juli.2019 av Grand Banks jr (see edit history) Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Gartneranton Svart 9.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2019 Kan det være aktuelt å jorde bunnventilene for å hindre tæring ? Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 10.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2019 På endel engelske båter har jeg sett at de er knyttet til minus, og felles anode. Synes det virker fornuftig, og ha gjort dette selv, sammen med hylserør og eksos gjennomføring. Gjorde det samme på forrige båt, og kunne ikke se at det gjorde noe galt. Anoden ble spist på samme måte som de som satt på metall, så da har den vel gjort jobben sin tenker jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.