Jump to content

Hvor gamle er dine skroggjennomføringer? (har du en mulig ubåt?)

Sofaseileren

Recommended Posts

Jepp, men da får man ikke ubåt. Det er vel hovedsaklig gjennomføringer under vannlinjen vi snakker om her. ?

Fant ut at eksosutløpet mitt er bronse. Men septik og vanninngang til toalettet er messing. 

Inntak til motor (2 stk) er byttet til kuleventiler.

For samtlige i messing er jeg usikker på hvordan jeg sjekker kvaliteten på dem. Bare å røske i dem? 

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Vi har alle forskjellige båter her. Mine overføringer over vannflaten er 0,5 - 1 meter fra vannlinjen ca. De er aldri under vann uten at det slår opp bølger. Og det lille vannet som kommer inn der ved evt mye sjø senker ikke båten min. Det klarer fint lensepumpe å ta unna. 

Men greit å sjekke de overføringene også. 

Redigert av Grand Banks jr (see edit history)

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

På endel engelske båter har jeg sett at de er knyttet til minus, og felles anode. Synes det virker fornuftig, og ha gjort dette selv, sammen med hylserør og eksos gjennomføring. Gjorde det samme på forrige båt, og kunne ikke se at det gjorde noe galt. Anoden ble spist på samme måte som de som satt på metall, så da har den vel gjort jobben sin tenker jeg. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...