Jump to content

Førstehjelp ved heving av Suzuki 140DF - Tips?


Sleipner93

Recommended Posts

Har hatt på diesel i veivhus og mye Pro Long i sylindrer, motor har dreid fint rundt hele tiden og dreier fint enda. Fikk tappet av olje og diesel idag og var ikke så mye vann i som forventa. Har tatt av alt av løse elektronikk deler som har vært i ferskvannbad, disse skal jeg ha i stekeovnen imorgen til tørk og prøve å få alt på plass igjenn. Så blir det å fylle olje å prøve å få startet motoren.

 

Hvilken spray anbefaler dere til å bruke på ledninger/stikk osv før jeg setter det isammen? CRC har vel en form for elektronikk spray som legger igjenn en tynn oljefilm?

 

Rimelig spent..

Link to post
Share on other sites

crc 5-56 eller 6-66 marine har jo smørende og vannfordrivende egenskaper, så den kan vel brukes over det meste

2-26 er kanskje enda bedre ved vannskade på elektrisk utstyr http://www.panvulk.no/crcindpro/crc226.htm

 

crc-2-26_200.jpg

1041346_xl.jpg

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Oppstart av motor idag, satt isammen elektronikken igjenn, tømt fuelrail og bensinsystem og pumpet opp ny bensin. Starta å gikk fint, litt jaging men mangler sensoren i luftfilteret da dette ikke er skrudd på, regner med dette er en form for luftmassemåler..

 

Satser på å få tak i noen oljefiltrer imorgen og få skiftet olja.

Link to post
Share on other sites

Gratulerer! :flag_bp:

 

Nå er det viktig også at du tar konserveringen alvorlig og i tillegg bruke fuktfordrivende spray på alle mulige komponenter, så ikke rester av salt og fukt lager irr og korrosjon i lagringsperioden. Dette gjelder både mekaniske komponenter og elektronikk. Gjerne varm og tørr lagring frem til sesong også. Da er det supre muligheter for at feil oppstår.

 

Trur jammen du redda den jeg ;)

 

/Chaos

Høne, øl og hornmusikk!

Link to post
Share on other sites

Håper du skal ha denne motoren selv og ikke selger denne dritten videre. At du får startet motoren nå er vel ikke så utrolig. Det er først etter et års tid resultatet av denne drukningen vil ses.

 

Alle ledningenr må byttes for og få dette skikkelig, her er det mange som tror noe annet. Saltvannet er gjennomtrukket i alle ledninger.Råd som " Spray på og kjør" forteller om hvilke fagkunnskaper mange her har.. Snakk med et firma som driver med dette og da får du svar.

 

Håper at du ikke prakker denne motoren videre på noen.

 

Har sett dusinvis av disse motorene som takstmann i mange år. Her oser det kostnader for felleskapet om noen år.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...