Jump to content

Eksos koblet til propellhylse.. hvorfor?

Øyeren

Recommended Posts

Litt upresist beskrevet av meg kanskje men det er nok noe kjølevann blandet med eksos i denne slangen men det som forundrer meg er at det er tatt ut fra nedre del av eksosmanifold bakerst..og om det er en god grunn til akkurat det? (kjølevannet går inn i eksosen lengere fremme på manifold). Dette må nødvendig vis bli veldig varmt vann/eksos som ledes til hylsa..

Det er jo logisk med kjøling på hylsa men siden det ville vært like lett og hentet dette kjølevannet fra den "kalde" siden synes jeg dette virket merkelig..

Men da er det sikkert ikke noe i veien for og legge om til kaldt kjølevann?

Hvis det drypper så er det vel ikke problem at det er samme vannet?

Jeg skjønner ikke helt hva du mener, men hvert propellsystem har jo sitt oppsett med tilhørende monteringsanvisning og forklaring.

Vanninjeksjon er ganske godt beskrevet for de systemene som benyttes i yrkesbåt, og er jo et spesielt tema når man har stor motor og tynnest mulig propellaksel med en minimum mekanisk styrke, -hvor da rustresistensen i legeringen som benyttes i propellakselen må vike litt.

Det er da utrolig viktig å sette opp vanninjeksjonen med riktig flow i tillegg for å bevare akslingen.

Det er vel ganske naturlig at myter om disse systemene oppstår i fritidsbransjen for det er vel ikke så mange som leser bruks og monteringsanvisninger?????

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...