Panthera46 Startet 5.Februar.2012 Del på Facebook Startet 5.Februar.2012 Mitt budsjett er ca 4-500` (om jeg selger hytta). Er det noen som har noen klare anbefalinger i retning av "beste kjøp", når det gjelder halvplanere rundt 30 fot? Må nok godt ned på 80-tallet og er litt svak for lukkede båter med selvlensende dekk. Sandvik 30 ft, Nord West 900, Fjord 930, Viksund 990 kombi, Tresfjord 29 combi er noen alternativer jeg har vært innom, som jeg synes ser bra ut. Liker båter med litt voksent fribord, og hvor sjødyktighet er prioritert. Skal ha båten på Vestlandet. Harald Sitér dette innlegget Link to post
Kaptein Thomas Svart 5.Februar.2012 Del på Facebook Svart 5.Februar.2012 Jeg liker Scand Baltic 29 godt! Har dog ingen andre erfaringer med den, enn at onkelen min har en, og er veldig fornøyd Sitér dette innlegget Skvulp BåtforeningNor Star 290, 2001Hjemmehavn; Slependen, Bærum Link to post
jonn Svart 5.Februar.2012 Del på Facebook Svart 5.Februar.2012 Hei, jeg har en Halco 29 Økonomi, motor med aksel, marser 15-17 knopp. Jeg har hatt den på land de sisste vinterene for oppgraderinger, mye nytt, godt utstyrt etc. Er det noe slikt du tenker på? Sitér dette innlegget Link to post
ingebjørg Svart 5.Februar.2012 Del på Facebook Svart 5.Februar.2012 Kjøpte meg ein NordWest 900 FB 86 mod ifjor sommar, kjempebåt til å bruka på vestlandet, kan absolutt anbefalast.Har hatt ein Nidelv 28 i 8 år , men ein lukka båt er heilt toppers. Sitér dette innlegget Link to post
Malinn Svart 5.Februar.2012 Del på Facebook Svart 5.Februar.2012 Sandvik 945! Tidløs, sjøsterk, bakvegg, stort volum innvendig, et minus er at du må klatre over rekka for å komme ombord, ellers: en herlig skute (derfor har jeg en selv..) Sitér dette innlegget Link to post
Canargo Svart 5.Februar.2012 Del på Facebook Svart 5.Februar.2012 Har ei Halco29Offshore med fb. Motoren er en VP Tamd60 med Borg Varner vinkel gir og fast aksel. Båten kruser på rundt 20 knop med 2100rpm og er ein skikkelig god sjøbåt med god plass ute. Berre det å kunne forlate båten og vite att om det kommer ei regnskur så er det ingen krise om kalesjen ikkje er oppe, ikkje uten grunn att den kommer under kategorien vestlandsbåt. Det store sølvlensende dekket bak er ypperlig til fiske, berre å spyle etterpå så er det reint. FB er liten men ein fin plass å sitte når ein er på tur, flått utsikt og vind i håret (for dei som har det). Til sommeren skal eg opp med den å montere baugpropell, da det er litt trøblete å bakke og legge til i trangt farvann. Vurderer også å utvide fb for å få mer uteplass under tak og samtidig få litt mer plass oppe på fb, vi får sjå hva det blir til, men ein kjekk båttype det er det. Sitér dette innlegget Link to post
Simson Svart 5.Februar.2012 Del på Facebook Svart 5.Februar.2012 Jeg var på jakt etter båt med samme egenskaper og samme prisklasse i fjor. Etter å ha vurdert forskjellige båttyper landet jeg på Westbas 29. Det er en solid båt med gode løsninger, bygget på og for vestlandet. Det er ikke Norges mest solgte båt, så de dukker ikke opp så ofte men jeg ville absolutt tatt den med i vurderingen. Jeg endte riktig nok med å sprenge budsjettet totalt og brukte 760 000. Til gjengjeld fikk jeg da en 2003-modell som bare hadde 470 timer på telleren. Er storfornøyd med valget og gleder meg til å få en hel sesong med den. Sitér dette innlegget Link to post
Christel III Svart 5.Februar.2012 Del på Facebook Svart 5.Februar.2012 Hva med en Libra 33 kombi da? De er sjeldne som hønsetenner. Jeg var endel ombord i en slik en i 1989, og det ble dermed drømmebåten min i mange år etter dette. Sitér dette innlegget MvhSimon Link to post
Faxen Svart 5.Februar.2012 Del på Facebook Svart 5.Februar.2012 Storebro Royal Cruiser 31. Bakdørs modeller er Baltic og Biscay. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Panthera46 Svart 5.Februar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Februar.2012 Takk for mange bra forslag; Halcoen holder vel budsjettet, men Westbasen er som innsender sier for "ny", for oss med lønn fra Staten :-) Skal titte på alle forslag etterhvert. Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 5.Februar.2012 Del på Facebook Svart 5.Februar.2012 Hei, kan ikke forsrtå annet enn at dette må være et godt kjøp Marex 32 Friendship -79 Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
TrondT Svart 5.Februar.2012 Del på Facebook Svart 5.Februar.2012 Barracuda 30 Sitér dette innlegget Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC Barracuda 30 :-) Link to post
Kjeles Svart 5.Februar.2012 Del på Facebook Svart 5.Februar.2012 Hver gang en noen stiller spørsmålet "hvilken båt bør jeg kjøpe?" her på BP, strømmer det på med svar av typen "kjøp en slik som jeg har, for jeg er veldig godt fornøyd". Selvsagt er alle førnøyd med båten sin. Hvis ikke hadde de vel solgt den og kjøpt en bedre. Som trådstarter også nevner, viktigste krav til en 30-foter bør være — også etter mitt syn — (1) lukket kabin (dvs. bakdør) og (2) selvlensende bakdekk. På Vestlandet er vel dette nærmest en selvfølge? Sitér dette innlegget Link to post
westbas 89 Svart 5.Februar.2012 Del på Facebook Svart 5.Februar.2012 Ligger 2 Westbas på finn til under 500 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.