Jump to content

montere eberspächer d4 elle d5 i selby 27


Hans-Petter

Recommended Posts

Jeg har en Saga27 (kalesjebåt) som jeg bruker i Oslofjordområdet fra april og ut oktober til helgeturer med en Eberspächer D2. Jeg har ikke hatt behov for større varmer. Det vil si, dersom utetemperaturen i slutten av oktober gjerne ligger rundt null, blir den i det minste laget. Men da ligger vi ikke i uthavn, men i gjestehavn hvor vi sper på med en vifteovn fra landstrøm.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Jeg ville gått for en Eber D4 pga denne får du mest ut av.

Varmeren har 4 trinn på effeketn den går på.

 

Eber D4= 1. trinn= 1 kw og 0,6 A

2. trinn= 2 kw og 1,1 A

3. trinn= 3 kw og 2,0 A

4. trinn= 4 kw og 3,0 A

 

 

Eber D5= 1. trinn= 1,2 kw og 1,5 A

2. trinn= 2,7 kw og 2,5 A

3. trinn= 4,8 kw og 6,7 A

4. trinn= 5,5 kw og 7,1 A

 

Når du gir på D5 sluker den strøm og ikke minst diesel.

 

Hadde D4 i Sollux 27. (Kalesjebåt) Nå vi var ute i påska ved ca 2 c klarte vi 20 grader forskjell. altså 22 under kalesje.

Men da går den på full pinne.

Redigert av Inter 9000 (see edit history)

Mvh Richard

 

Gleder meg til våren.....

Link to post
Share on other sites

D4 er faktisk trinnløs elektronisk styrt, du kan ikke velge trinn

Helt korrekt, den velger selv mellom disse 4 trinnene etter behov.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Jeg monterte D4 i min Selby 27 for fem år siden og den fungerer optimalt. På de kaldeste dagene om vinteren kombinert med vind så hender det den ikke klarer t-skjorte temperatur under kalesjen. Jeg har da kun uttak nede i cabinen så med spjeld og uttak oppe så bør ikke dette være noe problem. I cabinen klarte den 28 grader med 10 minus ute.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...