Hans-Petter Startet 5.Februar.2012 Del på Facebook Startet 5.Februar.2012 skal montere ny varmer i båten , hvilken varmer skal jeg montere d4 eller d5 ??? noen gode forslag ? jeg vurderer d5 siden det er en kalesjebåt men er veldig usikker, Sitér dette innlegget Link to post
Fjellbonden Svart 5.Februar.2012 Del på Facebook Svart 5.Februar.2012 D4 er en bedre varmer med nyere teknologi, bedre effektivitet og mindre støy. Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 5.Februar.2012 Del på Facebook Svart 5.Februar.2012 Vil tro at det holder med en D4. Varmere har dessuten godt av å måtte jobbe litt. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Bitteliten Svart 5.Februar.2012 Del på Facebook Svart 5.Februar.2012 (redigert) D4 er kanskje hakket for stor her også? Ikke kjøp for stor varmer. Går den ikke på høy effekt soter den igjen? Har du defroster kan kanskje en vannvarmer være et alternativ? Redigert 5.Februar.2012 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 5.Februar.2012 Del på Facebook Svart 5.Februar.2012 Jeg har en Saga27 (kalesjebåt) som jeg bruker i Oslofjordområdet fra april og ut oktober til helgeturer med en Eberspächer D2. Jeg har ikke hatt behov for større varmer. Det vil si, dersom utetemperaturen i slutten av oktober gjerne ligger rundt null, blir den i det minste laget. Men da ligger vi ikke i uthavn, men i gjestehavn hvor vi sper på med en vifteovn fra landstrøm. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
frolar Svart 5.Februar.2012 Del på Facebook Svart 5.Februar.2012 D4 er en helt grei varmer til den båten, bare monter på spjeld så du kan veksle ute eller inne Sitér dette innlegget Link to post
Inter 9000 Svart 5.Februar.2012 Del på Facebook Svart 5.Februar.2012 (redigert) Jeg ville gått for en Eber D4 pga denne får du mest ut av. Varmeren har 4 trinn på effeketn den går på. Eber D4= 1. trinn= 1 kw og 0,6 A 2. trinn= 2 kw og 1,1 A 3. trinn= 3 kw og 2,0 A 4. trinn= 4 kw og 3,0 A Eber D5= 1. trinn= 1,2 kw og 1,5 A 2. trinn= 2,7 kw og 2,5 A 3. trinn= 4,8 kw og 6,7 A 4. trinn= 5,5 kw og 7,1 A Når du gir på D5 sluker den strøm og ikke minst diesel. Hadde D4 i Sollux 27. (Kalesjebåt) Nå vi var ute i påska ved ca 2 c klarte vi 20 grader forskjell. altså 22 under kalesje. Men da går den på full pinne. Redigert 5.Februar.2012 av Inter 9000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh Richard Gleder meg til våren..... Link to post
frolar Svart 5.Februar.2012 Del på Facebook Svart 5.Februar.2012 D4 er faktisk trinnløs elektronisk styrt, du kan ikke velge trinn Sitér dette innlegget Link to post
Møkkalasset Svart 5.Februar.2012 Del på Facebook Svart 5.Februar.2012 God erfaring med D4. Mange innlegg her inne om at D5 er dårlig. Gammel teknologi i forhold til D4. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 5.Februar.2012 Del på Facebook Svart 5.Februar.2012 D4 er faktisk trinnløs elektronisk styrt, du kan ikke velge trinn Helt korrekt, den velger selv mellom disse 4 trinnene etter behov. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Inter 9000 Svart 6.Februar.2012 Del på Facebook Svart 6.Februar.2012 Både D4 og D5 Går trinnløst på tempratur sensor. Det jo nesten en selvfølge. Men tenkte bare å gå litt i dybden på teknisk data. Sitér dette innlegget Mvh Richard Gleder meg til våren..... Link to post
Ribtjenester Svart 6.Februar.2012 Del på Facebook Svart 6.Februar.2012 ¨Jeg hadde d4 i min Bavaria 27 sport, det blei for mye. D2 er nok det beste til en båt på den størelsen Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
60B Svart 7.Februar.2012 Del på Facebook Svart 7.Februar.2012 Jeg monterte D4 i min Selby 27 for fem år siden og den fungerer optimalt. På de kaldeste dagene om vinteren kombinert med vind så hender det den ikke klarer t-skjorte temperatur under kalesjen. Jeg har da kun uttak nede i cabinen så med spjeld og uttak oppe så bør ikke dette være noe problem. I cabinen klarte den 28 grader med 10 minus ute. Sitér dette innlegget Link to post
Hans-Petter Svart 7.Februar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Februar.2012 takker for mange gode svar, ser ut som det blir en d4,da er det bare å sjekke priser , Sitér dette innlegget Link to post
Fjellbonden Svart 7.Februar.2012 Del på Facebook Svart 7.Februar.2012 Tror det er lurt å velge D4. Hvis du benytter eksisterende luftkanaler av litt liten kaliber, bør du velge en som heter D4+. Videre vil jeg anbefale på det sterkeste å isolere luftkanalene hvis det ikke er gjort. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.