Jump to content

Girwire På 290dp Drev

SveinHa

Recommended Posts

Har et problem med tilkoblingen av girwiren på ene drevet mitt. Når det står i fri eller akterover (wiren trekt inn/forover) er det helt greit men i forover (wiren helt ute/akterover) bendes den nedover og det medfører nødvendigvis urimelig slitasje på wiren.

Bilde

Jeg har snakket med den lokale Volvo-pusheren men han kan/vil ikke si noe om dette (var dog svært interressert i å selge ny wire).

Jeg ser INGEN mulighet til å endre retningen på wiren men kan kanskje rette ut den dobbeltknekken øverst i den trekantede platen wiren er koblet til (se rød pil). Dette vil hjelpe men det burde absolutt ikke være nødvendig med slike ombygginger. Når wiren ikke er tilkoblet og jeg setter både drevet og manøverspaken i forover er wireenden ca 6-7mm over hullet den skal kobles til i når jeg trykker wiren nedover så langt den naturlig vil uten å bruke makt.

Noen som har skrudd på 290 drev og har en løsning på dette?

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

Jeg har skrudd litt på mitt drev, hatt alle delene rundt låse mekanismen og wire tilkoblinger ute og gjort det rent. Wiren kommer gjennom et hull i selve drev-godset og er festet med et lite beslag som går ned i sporet i Wiren og er festet med 2 bolter (10mm). Det eneste jeg kan se for meg når det gjelder ditt problem er at selve den "stive" ende-delen av kontrollvireren din er bøyd slik at ikke alt passer riktig. Jeg skiftet min wire i fjor pga treghet og slitasje, nå funker alt ok. Uansett skal det ikke være nødvendig å gjøre endringer på trekantplaten som du fester wiren til.

Mvh

Det eneste jeg kan se for meg når det gjelder ditt problem er at selve den "stive" ende-delen av kontrollvireren din er bøyd slik at ikke alt passer riktig.

Verken den gamle eller nye wiren er bøyd. Prøvde å bøye den gamle ca 2 cm fra enden men den knakk før den ble et snev av bøyd. Burde nok ha varmet den først :blush: Uansett var den utslitt så jeg måtte ha ny likevel. Klarer heller ikke å se at jeg kan endre retningen på wiren der den går inn i drevet og hullet gjennom drevet er jo også nokså trangt.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

Har du sjekket hullet, at det ikke er grodd igjen og tvinger wiren i feil vinkel. På mitt er hullet romslig. Eller er det feil dim. på wiren? Det kan være en type som er for tykk???

Så ikke noe i hullet og wiren gikk lett gjennom. Om wiren skulle rettes litt mer nedover i akterkant står eksosbelgen i veien. Slik den står nå er den så vidt i berøring med belgen. Wiren er original VP.

Da er det et eller annet som er blitt forandret eller feil montert. På mitt ligger wiren inntil belgen og har litt bevegelse når drevet heves eller svinges. Siden du har to drev må du kunne se en forkjell mellom de to og hva som er galt?

Jeg er i allefall tom for flere ideer!

MVH

Siden du har to drev må du kunne se en forkjell mellom de to og hva som er galt?

Sant nok. Kom ikke på å se på det andre før jeg sjøsatte igjen. Takk for tips uansett.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...