NSB Startet 6.Februar.2012 Link til dette innlegget Startet 6.Februar.2012 (redigert) Hei. Biltemas batterier er laget av AtlasBX i Sør-Korea. Gå inn på www.atlasbx.com så finner dere masse info om batteriene. Her er manualer og datablader. Bare husk å klikk på engelsk oppe i høyre hjørne... Kos dere! Redigert 6.Februar.2012 av NSB (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
margarus Svart 6.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2012 hvordan vet vi at det disse er biltemas batteri produsent? bare at biltema sine kommer i grå utførelse? Sitér dette innlegget Link to post
HansT Svart 6.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2012 (redigert) Hmm...her i våres spurte jeg daglig leder (som jeg kjenner ganske godt)på min lokale bt om batteriene om hvor batteriene kom fra og fikk da beskjed om at det blei lagd av sønnak. Dette gjelder da de sorte fritids batteriene. Redigert 6.Februar.2012 av hansi_ (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
logget av Svart 6.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2012 Nå lager vel Sønnak omtrent like mange batterier som Frue meieri lager kuer. Sitér dette innlegget Link to post
NSB Svart 6.Februar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2012 Se på bildene da, helt like. Utvalget (av marine batterier) er helt likt. Dataene de oppgir er helt like. Se på AGM batteriene, med gul topp, de er og helt like, det samme er dataene. Datostemplinga under håndtaket, som er beskrevet i manualen du finner på nettsida, finner du og på Biltemas batterier. Så jeg er overbevist. Og det er vel lenge siden Sønnak la ned produksjonen...? Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 7.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2012 Hmm...her i våres spurte jeg daglig leder (om hvor batteriene kom fra og fikk da beskjed om at det blei lagd av sønnak. Dette gjelder da de sorte fritids batteriene. Her er en test hvor Exide / Sønnak er 1 , 2 og Biltema 3, så da er "de ikke sorte" ikke fra Exide / Sønnak, EXIDE OG SØNNAK BATTERIER BEST I TEST – IGJEN! Testen er utført av Testfakta i Sverige og målte blant annet kapasitet og startkraft og bekrefter at våre batterier holder høyeste kvalitet. De skriver videre at kun tre av batteriene holder batteribransjens egen standard for kapasitet hvorav Exide Technologies leverer to av de. Les hele testen her Les PDF her Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
rogeri Svart 7.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2012 Kjøpte selv nye forbruksbatterier 2X150 Ah i fjorvinter. Fikk ettersendt spesifikasjoner/dataark etter en del mailutvekslinger med Biltema Norge. Jeg fant ut akkurat det samme som NSB, nemlig at batteriene var produsert av AtlasBX i Korea. Om dette gjelder hele varesortemanget skal jeg la være usagt, men for de jeg kjøpte hersker det som sagt ingen tvil. http://www.atlasbx.co.kr/jsp/english/rnd/rnd_1.jsp Sitér dette innlegget Link to post
ollebolle2 Svart 23.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2012 http://biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Elektrisk-anlegg/Batteri/SMF-BATTERI-12V-180-AH-1100CCA-8021802/ Noen som har erfaring med desse? Hva veier de? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.