Jump to content

Båt synker i kanalen i Trondheim


arkmarin

Recommended Posts

Kanskje Kmmunene skulle trå til med litt inspeksjon mot sånn gammal DRIT som ligger og slenger rundt omkring i våre havner, sånn litt føre det synker og griser til, samt at det koster mye penger å rydde opp.

Ser man langs breddene mellom Skien til Porsgrunn, så blir jeg skremt. På tide folk skjerper seg

Link to post
Share on other sites

Dessverre er ikke denne skuta enestående i kanalen i Trondheim. Uten å kjenne tilstanden på de andre skutene, så ligger det et godt antall gamle treskuter til restaurering på n'te året. Sikkert 10-15 tilsvarende prosjekt vil jeg tro. Håper dette er en vekker for de som "administrerer" de andre skutene.

Link to post
Share on other sites

Jeg har ikke tall på det, men veeldig mange slike prosjekter blir så store tids og pengesluk at de ender i tragedie (for båten i det minste).

MEN... i de tilfeller hvor det lykkes og slike skikkelig gamle "vrak" gjenoppstår som sjødyktige skuter, er de en større fryd å skue enn den dyreste luxusyacht.

 

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Link to post
Share on other sites

Den båten var jo litt stilig og med en spesiell hekk.. Litt sjørøverskuteaktig.. la altid merke til den når jeg putret gjennom kanalen i sommer, selv om den var veldig sliten.

 

Jaja.. det er vel ikke den siste som synker.. kanalen er jo fylt opp med gamle mer eller mindre slitne vrak.

 

Det lukter godt der på våren da, det skal de ha.. skikkelig tjærelukt :rolleyes:

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Kanskje Kmmunene skulle trå til med litt inspeksjon mot sånn gammal DRIT som ligger og slenger rundt omkring i våre havner, sånn litt føre det synker og griser til, samt at det koster mye penger å rydde opp.

Er du helt på styyyyr? :eek: Blande seg inn i privat eiendomsrett? Taue inn den gamle skuta di fordi den er en torn i øyet på forbipasserende? Aner man rekkevidden av alle rettsakene i kjølvannet? Nei, la skuta mi ligge, samma hvor j--- den ser ut, om den synker så er det et privat anliggende! Ær man libberall, så ær man libberall! :wink:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...