Jump to content

motor dør ut vp aq145


draco21ml

Recommended Posts

Hei,jeg har noen problemer med motoren:den er noe tungstarta når den er kald,men ikke varm.Det største problemet er at den er treig å få i plan,og når jeg kommer opp så dør motoren ut etter kort tid.Så må jeg starte den på nytt.Er det noen som har noe tips?Det jeg har gjordt er:nye plugger,drivstoff-filter,olje+filter,justert tenninga m/lampe,rengjort forgasserne,sjekka timinga på reima,synkronisert forgasserne og

justert de etter håndboka,har også montert elektrisk bensinpumpe og kompresjon er målt.Tips mottas med stooor takk!

Link to post
Share on other sites

Siden du har kontrollert alt av tenningsdeler, så regner jeg med du også har sjekket at det er gnist på alle pluggene. Om det er gnist på pluggene, så er problemet bensin/luft.

 

Altså kommer det ikke bensin inn i stemplene, eller det er for mye bensin. For mye bensin skal du enkelt kunne se dersom du skrur ut en tennplugg. Er den våt, og du kjenner eimen av bensin - OG du vet at det er gnist på rett tid - så flommer det over inni der.

 

Sansynligvis er problemet dit ingen eller for lite bensin. Da er det lurt å sjekke at bensinpumpen leverer (løsne slangen fra forgasseren, og se at det spruter når tenningen er på - gjerne oppi en flaske el.) Deretter er det forgasserene. Da kan det være tett/lekk luftfilter, lekk manifoldpakning, tette dyser, el.

Link to post
Share on other sites

At den er tungstartet er slett ikkje uvanlig på de der så den er grei.

At den er treg i plan kan være så mangt men før man tar tak i det er siste punkt det mest vesentlige; at den dør ut.

 

Der ville eg absolutt tatt en kikk på den elektriske bensinpumpa siden den starter fint igjen etter å ha dødd ut. De der membranpumpene som selges på alle bildelssjapper bilxtra Hellanor biltema osv har i praksis en kapasitet som er laaangt under oppgitt.

De fungerer sikkert fint i bil der man bare drar på i noen sekunder ad gangen og ellers kjører med minimalt pådrag.

Redigert av Plutonium (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Takker for mange tips.Har satt på en biltema bensinpumpe,mest for å prøve,da den oppførte seg på samme måte med originalpumpa.Lekkasje i manifoldpakningen er det ikke,det har jeg sjekket.Nå er jo båten i opplag så får ikke sjekket noe enda.Jeg hadde med meg en kamerat i fjor og gnisten forsvant ikk da motoren døde,så det er relatert til drivstoffsystemet.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...