Jump to content

Kjøpe ny lazybag, hvilken er best?

Kristian_H

Recommended Posts

Hei, har bestemt meg for at jeg skal kjøpe lazybag før sesongen, har sett på litt forskjellige modeller og snakket med noen seilmakere på messa i gøteborg. Lurte på om noen hadde erfaringer med forskjellige merker, gjerne også pris. Baggen må sys litt spessielt fordi vi ikke har noe spor i bommen fra før, den må da ha et system som festes rundt bommen. Kansje noen har noen gode løsninger for dette også?

bommen er 5,5 meter lang

Jeg foretrekker elvstrøm sin fordi den ikke er for tett i underkant. Det er netting der så fuktighet kan dreneres ut. Og så går den helt frem til masten slik at hele seilet blir beskyttet for sollys. I motsetning til de vi ser f.eks på mange nye hanse-båter der bagen stopper 20 cm. bak masten. Da blir hele forliket og spesielt toppen eksponer for sol og vil svekkes. Så disse må ha et ekstra trekk som setter på der framme. Tungvindt.

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Hulda har fra UK Syversen. Betalte i 2009 SEK 5260 som inkluderte montering og omsying av storseil til løsfotet. Den er utstyrt med glidelås og borrelås. Har en ekstra dings for å tette rundt masten. Har vel egentlig ikke hatt noe å klage på. Bortsett fra at stoffet har en feil, slik at den er inne for reklamasjon nå. Regner med at det går greit.

Sekken min sitter i sporet til seilet. Men jeg kan ikke tenke meg annet enn at de flere designer enn det jeg har. Du får ta en prat med VD Lennart "Dallas" Dahlström

UK Syversen | Göteborg

Flöjelbergsgatan 3A

Box 189, 431 23 Mölndal

Tel: +46-31-7466063 / Mob:+46-705170333

Fax: +46-31-273710

Email: lennart.dahlstrom@uksyversen.com

Web: www.uksyversen.com

Redigert av Hulda (see edit history)

Mnja, da taper jeg stort siden jeg kun har 4.15 m. bom.

Men lazybag har jeg.

Laget av Espen Aker i Tønsberg. Dekker hele seilet.

Sitter i sporet til sleiden til løsfoteren.

Spiler i toppen og slisser til revelinene.

Seilet hviler nå på loftet liggende i lazybag'en.

Satte på bungeecord fra salingshorna slik at bag'en åpner.

Redigert av Mulligan (see edit history)

Espen hadde en ferdig sydd en gang jeg var innom. Men jeg hadde nok handlet av ham uavhengig av det.

Det er mange rundt her som handler hele seilgarderoben fra ham. Jeg er innom der fra tid til annen. Han har det meste til rigg og seil. Jeg vet ikke om noen annen butikk hvor jeg kan gå inn og kjøpe mastemansjett og kiler til mastekragen over disk.

har fått pris fra Elvstrøm og Hovdan seil. Elstrøm hadde allerede lagd en bag til en lik båt og dette mener jeg er ganske positivt prisen var 9100 NOK. Hovdan mente at å løse dette uten skinne ikke lot seg gjøre og at skinne måtte kjøpes inn, prisen uten skinne lå på 10000.

Sendt mail til UKsyversen og Boding, boding skulle komme tilbake med bilder og skisser av eventuelle løsninger når de er tilbake fra messa på mandag.

• 4 uker senere...

fått pris fra boding også 8000 NOK levert på døra. Elvstrøm viser veldig god kundeservice, regner med at bestilling blir rundt båtmessa. Kanskje jeg får litt bedre pris :lol:

Ellers skal jeg ta kontakt med den lokale seilmakeren iløpet av uka og få en pris fra han også :flag_bp:

• 1 år senere...

Løfter denne da jeg også er i ferd med å handle lazybag (nytt storseil som ikke får plass under det gamle trekket, samt er mye vanskeligere å pakke).

Har fått tilbud fra Eliassons segel og Kapell (Gøteborg) som har levert sprayhood og cockpittelt til min båt (kjekt med lik farge). De forlanger 1440 SEK eks moms per bommeterlengde (min er 5,6 meter). Snakket også med en som hadde fra dem og han virket fornøyd med detaljene.

I likhet med SunFlyer er jeg opptatt av at den bør ha OK lufting og at den også dekker rundt masten uten behov for eget løst trekk. Men er der andre detaljer dere har erfaring med funker eller ikke og som de ulike produsentene leverer?

Framtia på AIS

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

Mnja, da taper jeg stort siden jeg kun har 4.15 m. bom.

Men lazybag har jeg.

Laget av Espen Aker i Tønsberg. Dekker hele seilet.

Sitter i sporet til sleiden til løsfoteren.

Spiler i toppen og slisser til revelinene.

Seilet hviler nå på loftet liggende i lazybag'en.

Satte på bungeecord fra salingshorna slik at bag'en åpner.

Har sett Aker sin lazybag på en båt og den så riktig bra ut. Er det med spiler? Kan du si noe om pris?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...