BaylinerKenneth Startet 8.Februar.2012 Link til dette innlegget Startet 8.Februar.2012 Eg holder på å pusse opp min Bayliner og skal fornye innredingen som er i båten. Tenkte å kjøpe 12mm meranti plater som eg setter sammen sånn innredingen var før, deretter bruker eg glassfiber på overflaten (sånn det va fra før) og til slutt bearbeide dette fint og flat på overflaten og så lakkere det. Noen som har andre ideer/tips? Gjerne biligere alternativ?? :confused: Sitér dette innlegget Link to post
BaylinerKenneth Svart 9.Februar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2012 Noen som har et svar? Sitér dette innlegget Link to post
zoltan Svart 9.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2012 (redigert) Skal du bruke finer, så bruk poppelfiner det har ca halve vekta, men skal du gjøre rett bruker du divinycell plater, dette veg omtrent ingen ting, det er 100% vannfast, det er meget sterkt å stivt, en leik å arbeide med og er ikkje spesielt dyrere vist du kjøper det på rette plass.Søk etter "Diab" på nettet. eller kontakt en båtbygger 20mm plater med eit lag 300gr matte på kvar side, 600gr.pr side på dørk( så lenge ikkje det er alt forstore spenn) Lykke til Redigert 9.Februar.2012 av zoltan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
BaylinerKenneth Svart 10.Februar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2012 Pris på poppelfiner? Sitér dette innlegget Link to post
Ruby Svart 10.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2012 (redigert) Har du vurdert King Starboard plater? (Google "King Starboard" for detaljer) Redigert 10.Februar.2012 av Ruby (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
BaylinerKenneth Svart 10.Februar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2012 Er ikkje de gangke dyre? Sitér dette innlegget Link to post
Ruby Svart 11.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2012 Dyre og dyre..... Sammenligner du med summen av pris på finer, glassfiber, polyester, sparkel, topcoat etc er det vel heller billig..... Fordelen med Starboard er jo at du slipper noen som helst etterarbeider som sparkling, lakking o.l. Om du er fornøyd med en matt overflatefinish er jobben gjort når platene er tilpasset og montert. Sitér dette innlegget Link to post
zoltan Svart 11.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2012 Pris på poppelfiner? Det husker eg ikkje nøyaktig, trur det var slik 6-800 pr plate (15mm). 20mm divinycell for du til ca 300 pr kvm, så differansen er ikkje så stor, polyester bør du kunne skaffe til under 30,- pr kg, Eg betalte nettopp 23 pr kg Sitér dette innlegget Link to post
BaylinerKenneth Svart 14.Februar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2012 Hvor selger de poppelfiner og divinycell? (Rogaland/Stavanger) Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 14.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2012 (redigert) Divinycell til salgs på finn Kan Kings Starboard formes i krappe 90graders vinkler ved hjelp av varme og forming? -tenker da for eksempel å vinkle den mellom dørk og vegg på et bad slik at en får det fullstendig tett på dørken om en skal intallere dusj. Edit: kjapt søk på nettet ledet med til youtube. Redigert 14.Februar.2012 av Eureka (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
dobba Svart 14.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2012 Hvis man har en gammel båt og tenker å lage selvlensende dørk, vil dette (kings starboard) funke til det? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.