M/S Bastard Svart 7.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2005 Dette lar seg høre Er det den nylig registrerte 'båtadvokaten' som trør til? Dette kan vi vel applaudere. Selvsagt Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 7.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2005 1) Bruker ikke advokater sine egne brevark nå lenger? 2) Hvorfor oppgir "advokaten" et telefonnummer (22 55 55 95) som ifølge www.telefonkatalogen.no opplyses å tilhøre Lourdes Melendez Garcia ? mvh Poseidon Fasttelefonnummeret virker litt merkelig, men mobilnummeret stemmer med advokatens navn.... Også synes jeg vi nå skal "bøye oss litt i støvet" for PanPan som gjorde seg upopulær bl.a ved å mene at slike saker kunne dukke opp. (og det før Ringtrade tråden startet) mvh Barsk II Der har du et poeng. Har igrunn ventet litt på at det skulle dukke opp en slik sak etterhvert. Kan bli mange meningsytringer om forskjellige ting, og da er det vel ikke til å unngå at en slik sak kommer. Takker så meget for tilbud om støtte fra deg og andre! Men vi er så heldige at vi nå har fått assistanse fra en advokat som tar dette i ekte baatplassen-ånd!!! Regner med at denne saken vil løse seg. Dette høres bra ut. La oss håpe at alt kommer tilbake til det normale igjen. Er ikke så hyggelig med en sånn sak hengende over en. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 7.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2005 Men vi er så heldige at vi nå har fått assistanse fra en advokat som tar dette i ekte baatplassen-ånd!!! Regner med at denne saken vil løse seg. Husk at det viktige er å vinne krigen, ikke alle slagene. Og blir det veldig sølete kan det noen ganger være klokt å i seg - selv om man vet at man "har rett" Sitér dette innlegget Link to post
Kjelli Svart 7.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2005 Men vi er så heldige at vi nå har fått assistanse fra en advokat som tar dette i ekte baatplassen-ånd!!! Meget bra mvh Kjelli Sitér dette innlegget Link to post
Intruder Svart 7.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2005 Dette lar seg høre Er det den nylig registrerte 'båtadvokaten' som trør til? Dette kan vi vel applaudere. FLOTTE GREIER God Helg Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 7.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2005 er det denne advokaten Se artikkel fra Dagbladet som representerer RINGTRADE JA JA i så fall er det jo seriøse folk vi har med å gjøre Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
mami Svart 7.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2005 Men vi er så heldige at vi nå har fått assistanse fra en advokat som tar dette i ekte baatplassen-ånd!!! Regner med at denne saken vil løse seg. Det er fint, slike saker er kjedelig! Men du har full støtte, det er jo ikke du som har skrevet det! Vi følger med, lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 7.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2005 God dagen gode båtfolk, Jeg har lest det angivelige advokatbrevet med forundring - og jo mer jeg leser, jo mer tviler jeg på at det overhodet er skrevet av en person med juridisk kompetanse utover det man får etter to fredagskvelder med Detektimen. Et par spørsmål: 1) Bruker ikke advokater sine egne brevark nå lenger? 2) Hvorfor oppgir "advokaten" et telefonnummer (22 55 55 95) som ifølge www.telefonkatalogen.no opplyses å tilhøre Lourdes Melendez Garcia ? Nei, det såkalte "advokatbrevet" forekommer meg å ha like lite substans som de påstander og trusler som vi så tidligere fra Ringtrade. Du trenger helt sikkert ikke å ofre nattesøvnen på denne saken Ingar. mvh Poseidon Hei poseidon Hvorfor han bruker feil telefonnummer i brevet kan man lure på, men jeg kan bekrefte at mobil nummeret stemmer både med telefonkatalogen og med det nummeret han har brukt når han har ringt. Personen må derfor være den han utgir seg for å være. Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 7.Januar.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2005 (redigert) Hvorfor han bruker feil telefonnummer i brevet kan man lure på, men jeg kan bekrefte at mobil nummeret stemmer både med telefonkatalogen og med det nummeret han har brukt når han har ringt. Personen må derfor være den han utgir seg for å være. Jeg kvaserte nettopp navnet på telefonabonnenten ... mange artige alternativer å velge mellom Redigert 7.Januar.2005 av Skipper_Worse (see edit history) Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Birchwood 320 Svart 7.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2005 Dette lar seg høre Er det den nylig registrerte 'båtadvokaten' som trør til? Dette kan vi vel applaudere. Kjempe greier.. Der er altid noen som skriker ulv uten noen bakgrunn for det.. Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Bitteliten Svart 7.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2005 Jeg kvaserte nettopp navnet på telefonabonnenten ... mange artige alternativer å velge mellom beklager Skipper-den skjønte jeg ikke Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 7.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2005 beklager Skipper-den skjønte jeg ikke Kvasetert = kjør navnesøk på Kvasir. Trur eg.. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Lars H. Svart 7.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2005 Jeg kvaserte nettopp navnet på telefonabonnenten ... mange artige alternativer å velge mellom Hei. Vet ikke hva "kvasere" betyr, men ved å titte litt i telefonkatalogen (nettutgaven), finner en for denne advokaten: Mobil: 90 55 55 95 Tlf.: 22 55 55 44 Fax. 22 55 55 30 Og i og med at det er andre skrivefeil i brevet, er det vel blitt litt mye med alle 5'tallene slik at telefonnummeret er blitt til: 22 55 55 95 med de to siste siffrene som i mobilnummeret i steden for det korrekte 44? Lars H. (som ellers ikke har tenkt å blande meg oppi dette) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Hebbe Svart 7.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2005 Kvasetert = kjør navnesøk på Kvasir. Suzuki Og kjørers det et navnesøk der så kommer det opp mye.... Hebbe stiller selvfølgelig i en kronerulling om det skulle vise seg å bli nødvendig. Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
Poseidon Svart 7.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2005 (redigert) Og i og med at det er andre skrivefeil i brevet, er det vel blitt litt mye med alle 5'tallene slik at telefonnummeret er blitt til: 22 55 55 95 med de to siste siffrene som i mobilnummeret i steden for det korrekte 44? Hei igjen Lars, Jo, jeg så også den, men mitt lille poeng var at en av egenskapene som kjennetegner en god advokat er en absolutt pinlig nøyaktighet i alle detaljer; men nå bør vi kanskje ikke si noe mer - ellers vil advokaten sende enda flere trusselbrev og saksøke oss for "sjokane" mvh Poseidon v/ Sindre Piltingsrud, Hobbyjurist Redigert 7.Januar.2005 av Poseidon (see edit history) Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Båtadvokaten Svart 7.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2005 kronerulling om det skulle vise seg å bli nødvendig. Det blir overhodet ikke nødvendig. Baatplassen er et dugnadsprosjekt og når noen gjør sitt for å opprettholde forumet/beskytte dets interesser, blir det å anse som dugnad. Ferdig med det. Ha ellers en fortreffelig helg, alle sammen. Sitér dette innlegget -- Også kjent som Skipper Worse Link to post
Skipper Worse Svart 7.Januar.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2005 en av egenskapene som kjennetegner en god advokat er en absolutt pinlig nøyaktighet i alle detaljer Jeg har møtt mange advokater, men har til gode å møte en eneste en som oppfyller det kriteriet..... Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Bitteliten Svart 7.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2005 (redigert) En annen sak som er viktig: Advokatene er ikke opptatt av hva som er juridisk rett ut i fra teori eller "normal oppfatning blant folk". De er opptatt av at klienten skal få juridisk rett og komme best mulig ut av konflikten klienten har. Redigert 7.Januar.2005 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 7.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2005 En annen sak som er viktig: Advokatene er ikke opptatt av hva som er juridisk rett ut i fra teori eller "normal oppfatning blant folk". De er opptatt av at klienten skal få juridisk rett og komme best mulig ut av konflikten klienten har.Og det skal være slik. En må ikke blande sammen advokater og dommere. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 7.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2005 (redigert) Og det skal være slik. En må ikke blande sammen advokater og dommere.Det er jeg helt enig i. Men jeg har vært borti folk som tror advokater alltid har rett. Dommere har jo heller ikke rett før det foreligger en rettskraftig dom Redigert 7.Januar.2005 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 7.Januar.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2005 Dommere har jo heller ikke rett før det foreligger en rettskraftig dom Ahem. Om jeg ikke husker barnelærdommen feil, så "dømmer Høiesteret i sidste instans". Ergo har ingen dommer rett før HR har sagt seg enig.... Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Bitteliten Svart 7.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2005 (redigert) Ahem. Om jeg ikke husker barnelærdommen feil, så "dømmer Høiesteret i sidste instans". Ergo har ingen dommer rett før HR har sagt seg enig.... Du har nok en annen "barnelærdom" enn meg - min lærdom er mer kvanitiativ - så jeg har ikke så mange vekttall jus. Men er det ikke slik at rettspraksik settes av Lagmannsretten, og om en dom ikke ankes videre uansett om den er i Tingretten eller Lagmannsretten så er den rettskraftig? Eller kan Høyesterett på eget initiativ ta opp en sak de mener er av interesse? Og hvor kommer Europeiske Menneskerettskomisjon (om det er rett navn) o.l. inn i bildet? Redigert 7.Januar.2005 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 7.Januar.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2005 (redigert) Du har nok en annen "barnelærdom" enn meg - min lærdom er mer kvanitiativ - så jeg har ikke så mange vekttall jus. Men er det ikke slik at rettspraksik settes av Lagmannsretten, og om en dom ikke ankes videre uansett om den er i Tingretten eller Lagmannsretten så er den rettskraftig? Eller kan Høyesterett på eget initiativ ta opp en sak de mener er av interesse? Og hvor kommer Europeiske Menneskerettskomisjon (om det er rett navn) o.l. inn i bildet? Det er fredag. Hvorfor spør Bitteliten mer enn Skipper Worse for øieblikket har nerve til å svare???? Jo, en dom i lagmannsreten blir rettskraftig, det blir til og med en dom i forliksrådet. MEN det er begrenset hvilken vekt det tillegges. OK; jo høyere opp, desto mere vekt. Så en dom i LMR veier mer enn i tingretten. Og fra HR veier det selvsagt tyngst. HRs ord er lov, enkelt og greit. Men f. eks. en dom i LMR om et spørsmål som aldri har vært i HR eller med motsatt løsning av hva HR tidligere har avgjort, den ... vil neppe ha stor vekt. HR har den luksus at de kan avskjære saker (dvs. det er HRK - Høyesteretts Kjæremålsutvalg som tar denne avgjørelsen). Det betyr at SVÆRT mange saker som BURDE ha vært til HR, aldri kommer dit -- dels på grunn av dommernes makelighet og dels fordi de ikke tør ta utfordringen. EMD -- Europeiske Menneskerettighetsdomstolen -- kan ikke overprøve nasjonale dommer, kun avgjøre om et gitt forhold er eller ikke er i strid med EMK -- den Europeiske Menneskerettighetskonvensjonen (prøv å skrive det på en fredag uten å se på tastaturet!!! ) Og der slutter dagens minileksjon i grunnleggende rettskildelære ... setter meg nå til med selvstudium i korrekturlesning. Redigert 7.Januar.2005 av Skipper_Worse (see edit history) Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
jada Svart 7.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2005 .........dels på grunn av dommernes makelighet og dels fordi de ikke tør ta utfordringen. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 7.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2005 Takk Worse. Det var hyggelig at du kunne dele litt av barndomslæren din med oss, og da mener jeg ikke , men LMR og HR og HRK. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.