Quicksilver 640 Startet 10.Februar.2012 Del på Facebook Startet 10.Februar.2012 Hei. Har hatt et problem med motoren min i det siste, startet første gang da eg bakket hardt, motoren stoppet og ddet 2 ca 10 min før den startet. merket i forkant at turtallet justerte seg opp og ned når eg kjørte. Etter dette gikk motoren fint før nøyaktig det samme skjedde igjen. Tok den da inn på Sørvis å skiftet plugger,olje, filter. Men forrige tur startet problemene igjen, motorenfungerte bra etpar timer før den nesten stoppet for så komme seg opp i riktig turtall igjen. dette gikk slik 1 time uten at den stoppet. Er det noen som har vært bort i noe slikt og hva kan feilen være. Setter stor pris på det viss noen kan hjelpe meg :) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 10.Februar.2012 Del på Facebook Svart 10.Februar.2012 har du skikkelig vannutskiller/filter? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Quicksilver 640 Svart 10.Februar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Februar.2012 Hei. Ja, det har eg, skiftet dette også etter problemet oppsto første gang. takk for svar :) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 10.Februar.2012 Del på Facebook Svart 10.Februar.2012 (redigert) kan jo være at noe dritt har kommet seg forbi før du byttet filteret..? Er det noe som blinker i display? (På min Yamaha F115 så blinker det feilkoder , f.eks 3 blink så 8 blink = error 38. Men usikker på om Merc har det samme?) Du kan evt få forhandler til å koble til laptop for å lese ut eventuelle feilkoder Redigert 10.Februar.2012 av ivar (see edit history) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Kiekhaefer Svart 10.Februar.2012 Del på Facebook Svart 10.Februar.2012 Har forhandleren trykkprøvd fuel systemet ?? det virker som om du har en lekkasje i brennstoff systemet en plass (suger falsk luft) det kan føre til en underlig gange med varierende turtall. Sitér dette innlegget Link to post
trulsant Svart 10.Februar.2012 Del på Facebook Svart 10.Februar.2012 Min 2009 efi lå på full peis, 6000 o/min, a turtallet falt til ca 4500 en liten periode og gikk opp igjen. Gentok seg oftere og oftere, på flere turtall. Ble da byttet en coil på garanti. Truls Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.