Jump to content

Båt sank ved kai i Bergen


LALUNA II

Recommended Posts

Brannvesenet i Bergen har lagt ut lenser for å stanse en diesellekkasje fra en båt på rundt 60 fot som sank ved en kai i Sandviken i Bergen fredag.

 

 

http://www.abcnyhete...ed-kai-i-bergen

 

ser ut som vi er inne i en stim av ødlagte gjennomføringer :confused:

Redigert av LALUNA II (see edit history)

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

Båten ligger fremdeles under vann, så det er vel ikke konstantert annet enn at båten er sunket.

 

Det har ikke vært særlig kaldt her i Bergen hittil i vinter, men kansje det har vært kaldt nok at et eller annet har blitt frostsprengt. Nå har det vært plussgrader i etpar dager, og da kan en eventuell isplugg ha smeltet.

 

Uansett kjipt for båteier. På bildet ser det ut som at båten er rimelig velholdt, og nylig er bunnsmurt. Håper han har forsikring, og at båten er raskt oppe å går igjen:-)

Mvh
Simon

Link to post
Share on other sites

Skal ikke gå innpå hva som er skjedd her. Men savner en Bonusordning som en har på bil slik att båteiere som har mange år bak seg uten uhell av noe slag slipper og være med og betale for mer eller mindre hvante båteiere som fører til store og i mange tilfeller unødvendige utbetalinger.Misforstå meg ikke uhell kan jo selvfølglig skje for alle men er overbevist om att godt tilsyn med både båt og bruk kan spare oss båteiere for unødvendige og alt for høge forsikringspremier.For og sette ting på spissen så kan en ha 2 båter som er sunket og en som er brent opp. Ved kjøp av ny båt så hvil denne personen få samme premie som en båteier som aldrig har hatt noen utbetaling av forsikring. Etter mitt skjønn er dette riv ruskende feil og det er på høg tid att noe blir gjort med dette.

Link to post
Share on other sites

For og sette ting på spissen så kan en ha 2 båter som er sunket og en som er brent opp. Ved kjøp av ny båt så hvil denne personen få samme premie som en båteier som aldrig har hatt noen utbetaling av forsikring. Etter mitt skjønn er dette riv ruskende feil og det er på høg tid att noe blir gjort med dette.

Nåja. Nå har jo de som har hatt et skadefritt forsikringsforhold bonus da.

 

Forøvrig fremgår det i avisenes oppslag om den uheldige båteieren at han har hatt den i mange år, og bruker den jevnlig. Det er ikke fremkommet noe om at han har hatt tidligere uhell.

 

Systemet med forsikringspremier er jo nettopp kalkulerte risikoer. Ønsker man ikke å være med på å finansiere dekning av andres uhell, så står man fritt til å være selvassurandør:-)

Mvh
Simon

Link to post
Share on other sites

Har selv litt " Urolig " mage, ettersom båten min ligger innefrosset, i 5 cm tykk is i Amsterdam. Det har vært opp i 17 minus der nede. Jeg fikk fylt frostvæske i de fleste vitale deler, bortsett fra vanninntaket til WC, der fikk jeg bare stengt bunnventilen. Inntaket ligger på ca 50 cm dyp, altså ingen is ved innløpet. Meldt mildvær der til uken, det er vel da " svaret " kommer..... :rolleyes:

Link to post
Share on other sites

Har selv litt " Urolig " mage, ettersom båten min ligger innefrosset, i 5 cm tykk is i Amsterdam. Det har vært opp i 17 minus der nede. Jeg fikk fylt frostvæske i de fleste vitale deler, bortsett fra vanninntaket til WC, der fikk jeg bare stengt bunnventilen. Inntaket ligger på ca 50 cm dyp, altså ingen is ved innløpet. Meldt mildvær der til uken, det er vel da " svaret " kommer..... :rolleyes:

Vi får krysse fingrene for at det går bra. Har du forresten fått havnevakten til å sette inn ny avfukter? Du tar deg vel en tur nedover og sjekker forholdene snart?

Mvh
Simon

Link to post
Share on other sites

Nei, ser ikke ut til at vi rekker noen tur ombord før vi starter opp igjen i slutten av mars. Havne vakten har nøkkel til båten, og jeg har kontakt med han på skype.. Skremmende mye is rundt båten.. satser på han følger med nå når det tiner opp igjen der nede. Er egentlig bare inntaket til WC jeg er bekymret for, fikk ikke frostvæske inn der..

Link to post
Share on other sites

Det går nå stort sett bra, og uansett ville det blitt en mindre lekkasje ved sprengning av kuleventilen. Det ville sannsynligvis lensepumper holdt greit unna.

 

Ja, kom dere avgårde ned igjen, slik at vi kan få lese oppdateringer på bloggen din:-) Har vært stille for lenge nå :lol:

Mvh
Simon

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...