Jump to content

Hvor mye vekt tåler en vp d6 370 med dph drev?

Hanna

Recommended Posts

Vi hadde den motoren i en Joda 370 sport som veide fra fabrikk ca 6,5 tonn med fulle tanker 4 personer og ferie pakket båt gjorde den 31,8 kn så vi hadde aldri noe problemer med planing eller marshastighet på 25 - 27 kn med et turtall på 3000 -3200 rpm.

nå vet jeg ikke hvor tung båt du tenker og ha en 370 d6 på,vi hadde aldri problemer med trekkraft eler planings terskeler. :sailing:

Enig med siste. Det høres veldig lite ut. Jeg har 870 hk via 2xD6 og aksel på 40 fot og det er korrekt dimmensjonert i forhold til vekt og helplanende skrog med vekt på rundt 13 tonn. Og da har jeg 2,5 ganger det momentet du får tilgjengelig til å løfte fartøyet til 32 knop på maks og en lettdreven marsjfart på 25 knop med ca. 2900 rpm. Med rett propell ødelegger du ingenting men kraften høres "pinglete" ut og du kan nok se langt etter utmerkende fartsressurser.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...