OSletten Startet 11.Februar.2012 Link til dette innlegget Startet 11.Februar.2012 Hei I høst kjøpte jeg en Maxi 77, og jeg går nå bare å venter på at vinteren skal gli forbi slik at jeg kan få båten opp til Son der jeg har båtplass. Men jeg har ett lite problem. Jeg har aldri seilt før,og har dermed lite kunnskap om hvordan båten skal settes opp slik at den blir sjøklar. Båten ligger uten mast, og mitt spm er om det er noen her inne som holder til i Skjebergkilen marina som kan assistere meg litt når masten og seilene skal på båten? Jeg ser for meg at jeg vil prøve å få båten på sjøen enten rett før eller rett over påske. Om det er flere som er i samme situasjon som også trenger en hjelpende hånd så gi meg en lyd så kan vi hjelpe hverandre. Kanskje kan vi avtale sjøsetting samtidig? Håper det er noen her inne som kan hjelpe meg litt til våren. Hilsen Øystein Sitér dette innlegget Link to post
bjornas Svart 11.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2012 Bor i Oslo, men kan i hvert fall bistå med råd og dåd. Det er ikke vanskelig, men du trenger to hender til i tillegg til de du er født med, pluss en mastekran. De to hendene du trenger i tillegg må dessuten ikke være fysisk forbundet med noe som ikke takler at det sier kræsj, bang e.l. hvis noe skulle gå litt utenom plan. Skulle det knipe helt med hjelp, kan du jo sende en IM når det lir på. Sitér dette innlegget SRC 2010 - LE 8550 D5L 2012 D5LA 2013 LRC 2014 Link to post
OSletten Svart 11.Februar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2012 Hei Takk for svar. Ser for meg at jeg må/ bør ha med en som har gjort dette før ja, og ikke dama..... ;o) Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 11.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2012 Grimsøy service, spørr etter Martin. Martin er "konge" på rigging. Helt sjef på seil også, Elvstrøm. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Kristian_H Svart 11.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2012 Litt OT, men kjøpte du den båten som hadde nye seil? Regner msd at det er noen som er litt nærmere enn meg som eventuelt kan hjelpe men om det ikke er det kan jeg kanskje ta meg turen og hjelpe. Sitér dette innlegget Link to post
OSletten Svart 11.Februar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2012 Kristian_H skrev On 11.2.2012 at 19.09: Litt OT, men kjøpte du den båten som hadde nye seil? Regner msd at det er noen som er litt nærmere enn meg som eventuelt kan hjelpe men om det ikke er det kan jeg kanskje ta meg turen og hjelpe. Hei Ja, jeg kjøpte en det var relativt nye seil på. Kjenner du til den? Sitér dette innlegget Link to post
Kristian_H Svart 11.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2012 tittet litt på denne, men fant ut at det ble litt lite og ble visst 14 fot ekstra Sitér dette innlegget Link to post
OSletten Svart 11.Februar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2012 Kristian_H skrev On 11.2.2012 at 20.01: tittet litt på denne, men fant ut at det ble litt lite og ble visst 14 fot ekstra Ojsann, det får man si ;o) Jeg har aldri seilt tidligere, er vel hva man kan kalle en landkrabbe. Men samboeren min er nærmest oppvokst i båt (ikke seilbåt ), så da bestemte vi oss for å prøve. Vi så da etter en som er relativt enkel å seile og som jeg klarer å håndtere alene mens mor passer poden. Valget falt på denne, tror det var et godt kjøp, men det gjenstår å se til våren. Sitér dette innlegget Link to post
Kristian_H Svart 11.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2012 Nå er jeg oppvokst i seilbåt, men det meste av båter jeg har hatt er joller ettersom en kamerat av meg alltid har hatt en 40fots båt som aldri har blitt brukt, kona hans liker ikke vannet så har alltid brukt denne på turer nedover svenskekysten og danmark Tror nok at maxien var et godt kjøp og er nok relativt lett å seile, dere får nok mange fine turer med denne. Sitér dette innlegget Link to post
tomeriks Svart 11.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2012 Som nevnt tidligere her, Martin Kamperhaug. Har startet for seg selv i samme lokaler som Grimsøy service, med firmaet mk baat. Jeg har selv leid han til rigging, og det er veldig lærerikt. Spanderer du på deg ett par timer med ham, får du svar på hva du trenger å vite om rigging. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.