Willing 31 Startet 11.Februar.2012 Link til dette innlegget Startet 11.Februar.2012 Har en genakker trur eg :confused den er 6,30 på underliket og 11,30 på forliket og har fådt et lite trekantet hull på ca ei krone seilet er fra 1978 mod.Tenkte først og sy hullet selv men veit ikke om det går eller vill holde lurer på og kjøpe meg en brukt eller ny genakker hvor sikkert er det og kjøpe brukt er det lett og bli lurt. Sitér dette innlegget Willing 31 Link to post
Kristian_H Svart 11.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2012 kansje smart å slenge på litt spinnakertape på begge sider av hullet og bruke det til det ryker? skal ikke uttale meg ettersom jeg har 6 stykk selv Sitér dette innlegget Link to post
snorken Svart 11.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2012 Genakker til Halcoen?? Det må vi få se! Sitér dette innlegget Link to post
ravddo Svart 11.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2012 Det er nok en spinnaker og ikke en gennaker. I 1978 seilte man med spinnaker. Hvor er hullet. Midt i seilet? Nær fall/skjøtehjørne? Nær sidelik? Sitér dette innlegget www.teamzephyr.blogspot.com Link to post
Willing 31 Svart 12.Februar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2012 Hi hi det e i ikke en Halco det er en Willing 31 Sitér dette innlegget Willing 31 Link to post
Willing 31 Svart 12.Februar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2012 Det er nok en spinnaker og ikke en gennaker. I 1978 seilte man med spinnaker. Hvor er hullet. Midt i seilet? Nær fall/skjøtehjørne? Nær sidelik? Hullet er rett over under liket nesten midt på seilet et lite v hull ikke støre en et kronestykke tenkte og skulle sy dette igjen sjøl men synnes det er ganske slitt og veit ikke om dette vill holde. Sitér dette innlegget Willing 31 Link to post
snorken Svart 12.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2012 Hi hi det e i ikke en Halco det er en Willing 31 Du skulle svart Halco 26 er forresten en fin båt. Lapp seilet med spinakkertape og la det stå til. Sitér dette innlegget Link to post
ravddo Svart 12.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2012 Hullet er rett over under liket nesten midt på seilet et lite v hull ikke støre en et kronestykke tenkte og skulle sy dette igjen sjøl men synnes det er ganske slitt og veit ikke om dette vill holde. Dette er en ganske normal plass å få en rift når man heiser. Typisk at forseilet ligger mot en rekkestøtte og så slites seilet imellom. Det er lite krefter her i seilet og teiping går helt fint. Hvis spinnakeren er laget i litt "seig" duk som var typisk på 70 tallet kan nummerduk være bedre egnet. Den er mye sterkere. Hvis du teiper prøv å ikke lage skarpe hjørner på teipene for da løsner de lettere over tid. Willing er en skikkelig vinnerbåt i klubbregatta! Jeg har "irritert" meg flere en en gang over hvor godt den båten går, særlig når det blåser litt. Sitér dette innlegget www.teamzephyr.blogspot.com Link to post
snorken Svart 12.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2012 Ravvdo. Hvor får man kjøpt nummerduk? Pris? Sitér dette innlegget Link to post
Kristian_H Svart 12.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2012 Hvis su kjenner en seilmaker, eller er en god kunde hos seilmaker får du gjerne dette gratis. tror også du ville fått 20cm gratis om du spør dun lokale seilmaker pent. Sitér dette innlegget Link to post
ravddo Svart 12.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2012 Ravvdo. Hvor får man kjøpt nummerduk? Pris? Kanskje 200,- for meteren? Jeg har kjøpt hos seilmakere og har betalt alt fra 100-200,- meteren. Er det mye du trenger? Jeg skal til Sortland på mandag og ser du er fra samme kommune område. Tror nok de fleste seilmakere har dette da det er det de kutter ut seilnummer fra. Jeg monterte hjemmelagte nummer på en Bavaria 30 i Sortland! Sitér dette innlegget www.teamzephyr.blogspot.com Link to post
Willing 31 Svart 13.Februar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2012 Tusen takk for mange gode svar e ganske for nøyd med Willingen har kostet ganske mye penger på den ny diesel varmer nytt rulleforseil nytt vannanleg varmt og kaldt hva heldig og fikk ny motor med båten skiftet nye puter i salong og forkabin hadde ikke råd til ny spinnakker må prøve og reparere den vist det går enten det eller kjøpe brukt spinnakker. Det e godt og få mange gode råd Sitér dette innlegget Willing 31 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.