Trophy Startet 12.Februar.2012 Link til dette innlegget Startet 12.Februar.2012 Har disse på sidevinduene bak og bakvindu/inngangsparti. Fungerer som blendingsgardiner. Har sikkert vært i båten siden ny i 99. Ja, disse er ikke enkle å få rengjort Noen som har gjort samme jobben ? Kom til å tenke på en sånn dampvasker, kunne det vært brukbart til dette ? Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Bearded Beast Svart 12.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2012 (redigert) anvisning på en plissègardin Materiale: 100% polyester Vask: Nei Bleking: Nei Tørketrommel: Nei Stryking: Nei Rensing: Nei Ellers skrives det en svakt fuktig klut eller en støvkost, For mer grundig rengjøring kan man også bruke en håndstøvsuger, men på laveste styrke. Hvis du ikke skal bruke plisseen på en stund er det lurt å la den være oppe for å beholde plisséens holdbarhet. Altså kan man like godt kjøpe nye om de er møkkete, koster ikkje allverden om du kan bruke slike std firkantede Redigert 12.Februar.2012 av Plutonium (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 12.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2012 Kanskje dette kan hjelpe? Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Trophy Svart 12.Februar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2012 Altså kan man like godt kjøpe nye om de er møkkete, koster ikkje allverden om du kan bruke slike std firkantede Hvor finner du disse billig ? Mine skal være 110cm x 210 og dobble med tråden inni... Er vel verdt et forsøk på vask i et badekar. Går det ikke blir det nytt... Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Bearded Beast Svart 12.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2012 Oppdatert informasjon på pris sitter eg desverre ikkje på. En annen spennende ting eg såg her en gang på slike plissègardiner var en variant man kunne både senke fra topp og heve fra bunn. Så om en bare vil titte ut så slipper en løfte heile skiten heilt opp evt bare ha de slik så en ser ut når en står men likevel får god skjerming mot sollys elr innsyn i mørke Sitér dette innlegget Link to post
sjøman Svart 13.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2012 Støvsug de godt med en liten børste på støvsugeren,så kan du ta de i dusjen,og spraye de med Milo og evnt.Bruke en myk svamp.Deretter monterer du de våte og trekker de helt opp,la de være oppe i 8 timer så ikke plisse`n blir borte.Skulle du ha behov for nye send meg en pm. Mvh.Sjøman. Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 13.Februar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2012 En annen spennende ting eg såg her en gang på slike plissègardiner var en variant man kunne både senke fra topp og heve fra bunn. Så om en bare vil titte ut så slipper en løfte heile skiten heilt opp evt bare ha de slik så en ser ut når en står men likevel får god skjerming mot sollys elr innsyn i mørke Ja, med disse slipper man tråd/snor. Det funker dårlig for meg for gardinen skal en halv meter ned bakom en sofarygg... Støvsug de godt med en liten børste på støvsugeren,så kan du ta de i dusjen,og spraye de med Milo og evnt.Bruke en myk svamp.Deretter monterer du de våte og trekker de helt opp,la de være oppe i 8 timer så ikke plisse`n blir borte.Skulle du ha behov for nye send meg en pm. Mvh.Sjøman. Takk for alle tips Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Trophy Svart 11.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.April.2015 Fikk tak i noen til ok pris på IKEA. De er ca 10 cm for brede. Mulig å korte inn med metallsag, men hvordan går det med plisse'n da ? Tenkte da å presse den godt sammen f.eks i en tvinge, men er bekymret for at plisse'n fliser seg opp?. Tips Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Trophy Svart 12.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.April.2015 (redigert) Fikset det med metallsag og en skarp kniv på plisse'n. 2 stk 120cm x 210 til 210 kr. ...sparte et par båtlapper eller 3 ?? (Vask ble ikke prøvd) Redigert 12.April.2015 av Trophy (see edit history) Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.