Jump to content

Plisse` gardiner i båten. Hvordan rengjøre ?

Trophy

Recommended Posts

anvisning på en plissègardin

Materiale: 100% polyester

Vask: Nei

Bleking: Nei

Tørketrommel: Nei

Stryking: Nei

Rensing: Nei

Ellers skrives det en svakt fuktig klut eller en støvkost, For mer grundig rengjøring kan man også bruke en håndstøvsuger, men på laveste styrke. Hvis du ikke skal bruke plisseen på en stund er det lurt å la den være oppe for å beholde plisséens holdbarhet.

Altså kan man like godt kjøpe nye om de er møkkete, koster ikkje allverden om du kan bruke slike std firkantede

Redigert av Plutonium (see edit history)

Oppdatert informasjon på pris sitter eg desverre ikkje på. En annen spennende ting eg såg her en gang på slike plissègardiner var en variant man kunne både senke fra topp og heve fra bunn. Så om en bare vil titte ut så slipper en løfte heile skiten heilt opp evt bare ha de slik så en ser ut når en står men likevel får god skjerming mot sollys elr innsyn i mørke

En annen spennende ting eg såg her en gang på slike plissègardiner var en variant man kunne både senke fra topp og heve fra bunn. Så om en bare vil titte ut så slipper en løfte heile skiten heilt opp evt bare ha de slik så en ser ut når en står men likevel får god skjerming mot sollys elr innsyn i mørke

Ja, med disse slipper man tråd/snor. Det funker dårlig for meg for gardinen skal en halv meter ned bakom en sofarygg...

Støvsug de godt med en liten børste på støvsugeren,så kan du ta de i dusjen,og spraye de med Milo og evnt.Bruke en myk svamp.Deretter monterer du de våte og trekker de helt opp,la de være oppe i 8 timer så ikke plisse`n blir borte.Skulle du ha behov for nye send meg en pm.

Mvh.Sjøman.

Takk for alle tips :thumbsup:

Maxum 4100 scb, Chenette III

• 3 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...