Jump to content

Lekkasje i hylse, hvordan tette? MD21B m/fast aksling

Ronald

Recommended Posts

Lars H. Har brukt mye tjærebånd før jeg fikk tak i eltape i plast i 1958. Men hvorfor tjærebånd når du kan få Gaffatape? Også bygget på tekstilvev, men med bedre lim, sterkere og i flere farger og dimensjoner. Håper du alltid har en rull med deg i båten(?.

Når du ser hva Mc Gyver gjør med denne tapen kan du selvfølgelig tro det bare er filmtriks. Men Mythbusters bygde faktisk en båt av gaffatape, med skrog av tape på tynne spiler, seil av tape, og dro ut på sjøen med to mann ombord. Det holdt suverent!

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Jeg har brukt mengder av gaffatape i jobbsammenheng tidligere, og kjenner godt til hva den er god for (og mindre god til). Selvfølgelig beste kvalitet. Men jeg skulle vært rimelig desperat før jeg hadde vurdert gaffatape som et alternativ til ny slange på hylsa. I et krisetilfelle selvsagt, men ikke lenger enn til jeg hadde fått båten på land for en skikkelig reparasjon....

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
  • 6 år senere...
Lars H. skrev On 15.2.2012 at 11.13:

Er det noen som vet om godt gammeldags tjærebånd fremdeles produseres og selges? Det er en slik litt klissete (på begge sider) tape bygget på tekstilvev. Den holdt det meste. Jeg husker en gang at den tjukke slangen fra radiatoren inn til motoren på en gammel bil jeg hadde sprakk slik at vannspruten sto. Det ble midlertidig reparert med å surre tjærebånd rundt slangen. Planen var å kjøpe ny slange da jeg kom hjem, men reparasjonen holdt så godt at jeg lot tapen sitte. Og der satt den da jeg solgte bilen nesten to år senere.

Lars H.

produseres fortsatt,

sportsforretninger har slikt (is hockey)

V8 rules.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...