Jump to content

Montere stoler på flybridge, hvor få tak i understell?

Adi

Recommended Posts

Har en Flem 340 med 2 enkle stoler på fly. Ønsker å montere en dobbeltstol akter på fly og muligens en dobbeltstol fremme. Har noen noe tips hvor man kan få tak i understell til disse stoler. Ser at det de selger på diverse maritime butikker er søyler med sving. Jeg tenker meg en type rør-ramme som man kan montere stolen direkte på. Fint om noe har gjordt denne jobben før ønsker å dele sine erfaringer. Gjerne med bilder.

Hadde tre enkle stoler på min, tok da 2 av stolsøylene og satte på en dobbel stol, kappet de på lengden.

Til sofaen bak, sveiste jeg L bjelker i aluminium som en bukk, skrudde stolen i den.

Du ser litt bilder her: Link

D5L           Rana 13     Master 680     Skilsø 750cc     Dacapo 9000 flyer     SUN 33     Nordic oceancraft 28     Skorgenes 335   Skorgenes 375

Hos meg har jeg akter den samme løsningen som Viksund 340 har/hadde med sitte pute som kan brettes ut for å få mulighet til solseng (har desverre ingen bilder av det).

Fremme har jeg en enkel og en dobbel stol som ligner på denne

Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350,

Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening

Var på båten når jeg kjøpte den (Jeg har bare hatt en justering av den så det passet bedre) Tror han som eide båten før meg som oprinnelig monterte den. Det står Viksund på seteryggen.

Vi er vedlig fornøyd med løsningen :thumbsup:

Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350,

Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening

• 3 uker senere...

Har ett par stolsøyler liggende ombord som ikke er eller vil komme i bruk.

Er i syrefast uten noen form for justeringsmulighet. Ligner mye på den som du ser på det ene bildet til Sun33. Var planlagt brukt på flybridge.

Hvis det ikke haster Veldig og om det er inntresant kan du få kjøpt dem meget rimelig. Kan ta ett par bilder av dem når jeg er hjemme om en 14-16 dager.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Har nå funnet noen rimelige stolsøyler som kan kappes i ønsket høyde (ser for meg å bruke 2 stk. til hver dobbeltstol).

For å skru disse fast på flybidgen, må jeg komme til fra baksiden?

Om noen har montert bord og stoler tar jeg imot tips med takk.

Hvordan gjorde du det Sun33?

På min skrudde jeg fra utsiden med de groveste karosseriskruene som passer hullene og brukte lim, helt likt som de var levert orginalt.

Holder i massevis:-)

Bordsøylen er festet på samme vis.

Oppdater gjerne med bilder:-)

D5L           Rana 13     Master 680     Skilsø 750cc     Dacapo 9000 flyer     SUN 33     Nordic oceancraft 28     Skorgenes 335   Skorgenes 375

Trodde man måtte inn med en type skive eller annen forsterkning på baksiden. Hvilken type lim bruke du? :confused:

Brukte tec7 på noe og sikaflex på noe, tok det jeg hadde, så lenge du vasker rent så henger det godt nok, du skal vel ikke danse på bordet;-)

Eller man vet da aldri i de seine nattetimer....;-)

• 3 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...