Adi Startet 13.Februar.2012 Link til dette innlegget Startet 13.Februar.2012 Har en Flem 340 med 2 enkle stoler på fly. Ønsker å montere en dobbeltstol akter på fly og muligens en dobbeltstol fremme. Har noen noe tips hvor man kan få tak i understell til disse stoler. Ser at det de selger på diverse maritime butikker er søyler med sving. Jeg tenker meg en type rør-ramme som man kan montere stolen direkte på. Fint om noe har gjordt denne jobben før ønsker å dele sine erfaringer. Gjerne med bilder. Sitér dette innlegget Link to post
primusmotor Svart 13.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2012 Hadde tre enkle stoler på min, tok da 2 av stolsøylene og satte på en dobbel stol, kappet de på lengden. Til sofaen bak, sveiste jeg L bjelker i aluminium som en bukk, skrudde stolen i den. Du ser litt bilder her: Link Sitér dette innlegget D5L Rana 13 Master 680 Skilsø 750cc Dacapo 9000 flyer SUN 33 Nordic oceancraft 28 Skorgenes 335 Skorgenes 375 Link to post
Sitrin Svart 14.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2012 Hos meg har jeg akter den samme løsningen som Viksund 340 har/hadde med sitte pute som kan brettes ut for å få mulighet til solseng (har desverre ingen bilder av det). Fremme har jeg en enkel og en dobbel stol som ligner på denne Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
Mix Svart 14.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2012 Det var Orten sveiseverksted som leverte de orginale syrefaste stolbeina til Flem. Tlf. 953 30 267 Sitér dette innlegget Link to post
Adi Svart 14.Februar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2012 Liker løsningen din Sun 33. Måten Sitrin har det med mulighet for solseng bak hadde nok fruen satt stor pris på, har du ettermontert dette selv? Sitér dette innlegget Link to post
Sitrin Svart 14.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2012 Var på båten når jeg kjøpte den (Jeg har bare hatt en justering av den så det passet bedre) Tror han som eide båten før meg som oprinnelig monterte den. Det står Viksund på seteryggen. Vi er vedlig fornøyd med løsningen Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
Adi Svart 7.Mars.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2012 Har nå funnet noen rimelige stolsøyler som kan kappes i ønsket høyde (ser for meg å bruke 2 stk. til hver dobbeltstol). For å skru disse fast på flybidgen, må jeg komme til fra baksiden? Om noen har montert bord og stoler tar jeg imot tips med takk. Hvordan gjorde du det Sun33? Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 7.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2012 Har ett par stolsøyler liggende ombord som ikke er eller vil komme i bruk. Er i syrefast uten noen form for justeringsmulighet. Ligner mye på den som du ser på det ene bildet til Sun33. Var planlagt brukt på flybridge. Hvis det ikke haster Veldig og om det er inntresant kan du få kjøpt dem meget rimelig. Kan ta ett par bilder av dem når jeg er hjemme om en 14-16 dager. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Adi Svart 7.Mars.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2012 Går disse søylene å kutte på ønsket høyde, eller de er i passe hyøde er jeg interessert. Vet du noe om fremgangsmåten for å montere på fly, tenker da på det med å skru gjennom dekk. Sitér dette innlegget Link to post
primusmotor Svart 7.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2012 Har nå funnet noen rimelige stolsøyler som kan kappes i ønsket høyde (ser for meg å bruke 2 stk. til hver dobbeltstol). For å skru disse fast på flybidgen, må jeg komme til fra baksiden? Om noen har montert bord og stoler tar jeg imot tips med takk. Hvordan gjorde du det Sun33? På min skrudde jeg fra utsiden med de groveste karosseriskruene som passer hullene og brukte lim, helt likt som de var levert orginalt. Holder i massevis:-) Bordsøylen er festet på samme vis. Oppdater gjerne med bilder:-) Sitér dette innlegget D5L Rana 13 Master 680 Skilsø 750cc Dacapo 9000 flyer SUN 33 Nordic oceancraft 28 Skorgenes 335 Skorgenes 375 Link to post
Adi Svart 7.Mars.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2012 Trodde man måtte inn med en type skive eller annen forsterkning på baksiden. Hvilken type lim bruke du? Sitér dette innlegget Link to post
primusmotor Svart 7.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2012 Trodde man måtte inn med en type skive eller annen forsterkning på baksiden. Hvilken type lim bruke du? Brukte tec7 på noe og sikaflex på noe, tok det jeg hadde, så lenge du vasker rent så henger det godt nok, du skal vel ikke danse på bordet;-) Eller man vet da aldri i de seine nattetimer....;-) Sitér dette innlegget D5L Rana 13 Master 680 Skilsø 750cc Dacapo 9000 flyer SUN 33 Nordic oceancraft 28 Skorgenes 335 Skorgenes 375 Link to post
Mariell Svart 7.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2012 Nå vet jeg jo ikke hvilke høyde du hadde tenkt meg, men tror nok de skulle passe. Som sagt, Om ønskelig kan jeg måle og ta ett par bilder, når jeg kommer hjem. Send meg eventuelt mail adresse på IM Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Adi Svart 7.Mars.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2012 Nå vet jeg jo ikke hvilke høyde du hadde tenkt meg, men tror nok de skulle passe. Som sagt, Om ønskelig kan jeg måle og ta ett par bilder, når jeg kommer hjem. Send meg eventuelt mail adresse på IM Sendt. Sitér dette innlegget Link to post
Petter-B Svart 20.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2012 Er det noen som har noen bilder av understell til slike 2 seter sofaer? Sitér dette innlegget Hvorfor vi ikke har kjøpt bobil eller campingvogn? Jammen de flyter jo så dårlig.. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.