-morten- Startet 15.Februar.2012 Link til dette innlegget Startet 15.Februar.2012 http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=33098795 Hei en bekjent av meg hadde sett denne annonsen og spurte meg om jeg viste noe om denne båten! Har veldig lite opplysninger om den. Har sett linjer i det overbygget før men er usikker. Er dette en båt som er produsert av andre produsenters former? Ser grei ut på bilder og den gjør ganske bra fart. Jeg er lit i tvil på motoren, men mulig det var et skille etter 2005 eller noe der omkring. Ville i hvertfal forsikret meg om at motoren faktisk var en 06 model og hva som har blitt gjort med den av modifiseringer. Historikk' Har noen her på forumet kjennskap til skrog/konstruksjon av denne båten. Jeg har i hvertfal ikke sett noen av disse i Trøndelagsområdet. Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Bergen dørk Svart 15.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2012 Oj; det var en flott båt! Her er en test fra Båtmagasinet. Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
-morten- Svart 15.Februar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2012 (redigert) Ja båten så ganske fin ut! om kvaliteten er samme som utseendet/førsteinntrykket så kan det jo være et greit kjøp. Er fremdeles lit skeptisk på nye D serie jeg da.. Takk for infoen! den er videresendt!! Redigert 15.Februar.2012 av -morten- (see edit history) Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Bitteliten Svart 15.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2012 (redigert) Nye D serien kom på markedet i 2004 - så den begynner faktisk å dra på åra Båten het før Elwaro 34 - så Nidelv 340 - så brant formene og den ble overtatt NordStar - de forlenget badeplatformen og den ble 350 Jeg pratet med dgl leder på Nidelv om denne båten - da vi hadde Nidelv 300 - og han var ikke så keen på å selge den - han mente at den var rank og følsom for vektfordeling. NordStar løser vel dette ved å sette på automatiske trim tabs? Jeg har selv aldri kjørt båten. Jeg synes løsningen med sofa i forpiggen er litt ukurant. Her ville jeg heller hatt en stor dobbeltseng. Det finnes tester av den både som NordStar og Nidelv på nettet Redigert 15.Februar.2012 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 15.Februar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2012 Synes det er rart at båten er rank når den er 335 bred og har veldig moderat V-bunn.. spørs hvor tanker og sånt er plassert ombord. Han bekjente komenterte også salongen.. blir jo ikke så mye brukt i type norsk båtliv Nye D serien kom på markedet i 2004 - så den begynner faktisk å dra på åra Båten het før Elwaro 34 - så Nidelv 340 - så brant formene og den ble overtatt NordStar - de forlenget badeplatformen og den ble 350 Jeg pratet med dgl leder på Nidelv om denne båten - da vi hadde Nidelv 300 - og han var ikke så keen på å selge den - han mente at den var rank og følsom for vektfordeling. NordStar løser vel dette ved å sette på automatiske trim tabs? Jeg har selv aldri kjørt båten. Jeg synes løsningen med sofa i forpiggen er litt ukurant. Her ville jeg heller hatt en stor dobbeltseng. Det finnes tester av den både som NordStar og Nidelv på nettet Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Christel III Svart 15.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2012 Ser det står 2006 modell i annonsen. Og lenger nede står det levert fra verft i 2008. Hvis motoren er rapportert inn til VP i 2008, er det fremdeles reklamasjonsrett på den ifølge kjøpsloven. Ellers var det en flott båt, og en god annonse med utfyllende tekst og mange bilder. Men personlig blir jeg skeptisk når man utelater bilder av maskinen... Sitér dette innlegget MvhSimon Link to post
Bergen dørk Svart 15.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2012 Det eneste jeg reagerte på var også at det ikke var dobbelkøye i en så staselig båt i forpiggen. Her kan en jo "bygge om" permanent med mindre grep, vil jeg tro. Den Volvo-diskusjonen begynner å bli et langt gjesp. Det går så mye Volvo der ute som fungerer utmerket at jeg ville sett mer på om servicer er fulgt mv. Rart at det ikke er med bilde av motor/motorrom i en såpass ny båt. Det ville jo jeg skrytt av da, selv om det er Volvo. Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Bergen dørk Svart 15.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2012 He, he Christel III: Tror vi trykte på knappen samtidig med omtrent samme budskap - hvor er bildene av den flotte, rene og velholdte Volvoen? Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Oteren Svart 15.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2012 Det finnes tester av den både som NordStar og Nidelv på nettet Eller Elwaro....6' er på terningen Nor Star 350 Softtop ble årets båt på messen "Sjøen for alle" 2011. Nor Star har modifisert båten en del de siste årene. Jeg så veldig "hardt" på en brukt Nor Star 350 før jeg landet på en Scand 360 med Volvo D6-350. Motoren har jeg absolutt bare positivt å si om, passer disse båtene bra. Nor Star 350 har i tidligere versjoner eget dusjrom i tillegg til toalettrom foran. Dette går på bekostning av oppholdsrom nede. Den enkle stikkabinen er trang, nærmest en barneseng. Etter min mening har Scand 360 bedre løsninger, som passer oss mye bedre, både kabin foran, førerplass og plattform. Nor Star lager fine båter med god finish. Dersom båten passer brukeren er denne et godt valg. Når det gjelder at båten er rank er nok dette en vanesak. Vår båt sies å være svært rank, men etter 2 turer er det ingen problemstilling. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 15.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2012 (redigert) Synes det er rart at båten er rank når den er 335 bred og har veldig moderat V-bunn.. spørs hvor tanker og sånt er plassert ombord. Det kommer jo an på G punktet på konstruksjonen hvor rank den er. Min kile er Kaare Rannekleiv som selv hadde en slik båt en sesong. Han anbefalte den ikke til oss fordi båten lett skar ut om folk flyttet seg ombord under gange. Testen siste innlegger linker til er fra 2002. Redigert 15.Februar.2012 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 15.Februar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2012 Det er strengt tatt metasenteret som avgjør om en konstruksjon er rank eller ikke.. . det er også avgjørende hvilken bunnfassong båten har så klart. stor metasenterhøyde gir et stivt skrog og liten metasenterhøyde gir et rankt skrog. Som flere påpeker her trenger ikke et rankt skrog å være skummelt eller dårligere enn et mere stivt skrog. Om ikke båten er feilkonstruert bør jo ikke dette by på veldig store problemer under normal bruk. Her har man jo Scand 360 skrogene, som har mange fornøyde brukere. Som et eksempel så krenget de gamle MTB`ene motsat veg altså utover i sving! dette tok lit tid å venne seg til, for jeg har vært vant til planende båter som legger seg innover. Runde skøyteskrog ruller jo som en dupp, og noen mener det er bra sjøegenskaper.. altså her er det hva man er vant til og hva man selv mener. Skal ikke begynne å diskutere dette i denne tråden.. Det kommer jo an på G punktet på konstruksjonen hvor rank den er. Min kile er Kaare Rannekleiv som selv hadde en slik båt en sesong. Han anbefalte den ikke til oss fordi båten lett skar ut om folk flyttet seg ombord under gange. Testen siste innlegger linker til er fra 2002. Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Bergen dørk Svart 15.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2012 (redigert) Her er vel en ferskere test med aktuell båt. Redigert 15.Februar.2012 av Bergen dørk (see edit history) Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
-morten- Svart 16.Februar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2012 På den testen står det jo ingenting om at båten føles rank! spørs om skroget har blitt bredda og modifisert etter den første testen der. Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
-morten- Svart 16.Februar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2012 På den testen står det jo ingenting om at båten føles rank! spørs om skroget har blitt bredda og modifisert etter den første testen der. Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Bitteliten Svart 16.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2012 Eller fått automatiske flaps? Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 16.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2012 (redigert) Må beklage min uvitenhet...eller kanskje jeg er vant til for gamle båter :-) : Hva er automatiske flaps? Er det flaps som eks er sensitive for vektforkyvning i båten (typisk når den er rank) og fikser dette når "knappen" for flapsene står i en spesiell modus? Redigert 16.Februar.2012 av Bergen dørk (see edit history) Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Bitteliten Svart 16.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2012 Flapsene justerer seg selv, basert på en gyroliksom sensor. Kan overstyres manuelt. Om jeg ikke husker feil var de std på denne båten. Sitér dette innlegget Link to post
Puffen Svart 17.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2012 Denne båten har jeg skrevet positive innlegg om tidligere. For den som vurderer åpen båten i denne størrelsen så bør den definitivt være med i vurderingene. Jeg prøvekjørte en 2009 model på slutten av 2010. Desverre ble den solgt før jeg var klar til å handle. Den gang var det ingen andre intersante objekter i markedet. Jeg endte derfor opp med å kjøpe en Gobbi 345. Det var automatiske flaps på den. Ved prøvekjøringen så var det flatt hav og vindstille, så sjøegenskaper fikk jeg ikke testet. Den opplevdes ikke rank under min test, men som sagt; flatt hav og automatiske flaps. Båten er etter min mening en meget god representant for skandinavisk design og finish. Løsningene er gode, og kvaliteten oppleves som god. Jeg likte svært godt arrangementet oppe på dekk, og den faste salongen fremme. Dette er nok litt smak og behag, men i og med at båten har vinduer rundt hele salongen, så er denne et godt alternativ på sure dager. Er det kun 3 i familien så vil det også være nok sengeplasser, uten bruk av salongen. Fra og med 2011 har de også fått flere alternative innredninger og løsninger. Verftets folk virker også veldig bra. Typis sørlandsk kundepleie, med hovedfokus på fornøyde kunder. Prøv den. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.