Jawik Startet 15.Februar.2012 Link til dette innlegget Startet 15.Februar.2012 (redigert) Når tid får vi noe slikt som dette i Norge ? Jeg fikk hakeslepp ved oppholde Et helt samfunn i en marina. Hovedlinken Redigert 15.Februar.2012 av Jawik (see edit history) Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
volfro Svart 15.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2012 Damen i videoen du fallt for Jawik ? Har du emigrert? Eg vurderte leigebåt i middelhavet i sommer, men okonomisjefen la ned veto, så det blir ikke noe av dette. Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 15.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2012 Har ligget der i to år. Nei slik marina for vi neppe her noen gang. Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 15.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2012 Liknet ikke mye paa Norske marinaer det der nei Hva er prisen for en overvintring paa en slik plass? For en 36-45 fots baat. Pensjonsalderen naermer seg og maa begynne aa tenke fremover. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
avmønstret5 Svart 15.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2012 Vi betalte vel 11-12 t for vår 39 fots båt ca 4-5 vintermnd på land. Lå da billig i på sjøen i f.eks sommerperioder hvor vi dro en tur hjem. Nå er vist nok prisene gått betydelig opp pga nye eierinteresser, gangstere fra Istanbul sier ryktene Sitér dette innlegget Link to post
Figaro Svart 15.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2012 Pensjonsalderen naermer seg og maa begynne aa tenke fremover. Det er det flere som gjør-----særlig etter å ha møtt en kvinnelig soloseiler fra Stockholm her i Alanya (Tyrkia) som har kommet hit på egen kjøl gjennom kanalene i europa. Og hun skal videre vestover mot Hellas til sommeren. Det virker fristende å gjøre en gang. Sitér dette innlegget Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod. Link to post
Jawik Svart 16.Februar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2012 (redigert) Damen i videoen du fallt for Jawik ? Har du emigrert? Ikke damen, men servicen på stedet som hadde alt en kunne tenke seg dersom en ankommer med båt. Neida jeg har ikke emigrert. Bare en vinterlig avstikker med bil på fastlandet før jeg tar ut til den "lille holmen" for personlig vinteropplag Nå er vist nok prisene gått betydelig opp pga nye eierinteresser, gangstere fra Istanbul sier ryktene Nå var jeg bare fire dager i Marmaris før jeg kjørte videre til Gocek og marinaene der. Du har nok rett pettersand i at ikke alt er som det burde være på fastlandet. Prisene skrus opp da "ledelsen" ikke bryr seg om du blir værende fordi det står mange i køa til å overta. Noen "fasteboende" påpekte at betjeningen på enkelte steder opptrer uhøflig mot dem, men det var vist bare å forbigå dette i stillhet ellers kunne det bli verre. Ikke helt den gode stemningen i Marmaris. En vesentlig sak er jo byråkratiet ved ankomst og avgang med båt til Tyrkia som overgår mye av det jeg har opplevd. Her bør en opptre rolig og passe på at kvinnfolka er anstendig påkledd Redigert 16.Februar.2012 av Jawik (see edit history) Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Jawik Svart 16.Februar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2012 Sjekk disse sidene vist du har tenkt deg til Tyrkia med egen båt. Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
avmønstret5 Svart 16.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2012 Opptre rolig, der sa du det! Det er noe i det "å bli sint som en tyrk". Men jevnt over er tyrkerne vennlige og hjelpsomme. Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 16.Februar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2012 Har tenkt noe over dette og tror at dette kan bero i språket en anvender. Henvender jeg meg til en Tyrker med for eksempel engelsk har jeg opplevd at noen reagerer med negativ oppførsel ovenfor meg, men så snart de blir klar over at jeg er Norsk snur dette seg ganske snart og vennligheten trer fram i all sin utfoldelse. Merker dette ganske ofte når jeg ferdes over "grensen" av Gresk og Tyrkisk side av Cyprus. Skulle muligens ha et norsk flagg på brystet så blir alt fryd og gammen Opplevde nettopp en hagel skur over villaen her på Cyprus da det er ganske raske vekslinger mellom sol og regn/snø. Forøvrig fin seilvind om enn noe kraftig i kastene så en bør være varsom med seilmengde. Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.