Jump to content

hansvik 18 combi, erfaringer?


arnerik

Recommended Posts

Hallo båtvenner! Er timer unna å kjøpe en Hansvik 18 combi. Godt brukt,trenger noe småshining, men ser hel og grei ut. Er det noen som har erfaring med denne båttypen? Hvordan er den i sjøen, i litt ruskevær? Øvrige bruksegenskaper osv? Har en god motor som skal settes på, en 60 hk firetakter, som har vært på en annen båt, så det motormessige forventer jeg ikke problemer med.

Arne.

Link to post
Share on other sites

hansvik 18 combi (slåvik 18) slår mye og hart lite bølger.du må ut av plan.

som halvplanende så er den bra.

har kjørt hansvik 18 med motor i fra 30-90 hk

30 hk fugerte best.

bra aks med 90 hk.

fine på båter på stille vann.

Redigert av ibizafan (see edit history)

BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZA
SLANKE OG ELEGANTE
GÅ MYKT FINT SJØEN.
obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha

Link to post
Share on other sites

Hadde en Hansvik 18 Combi på slutten av 80 tallet og mine erfaringer er at den blir veldig ustabil når det blir litt sjø.

Dette er ikke båten som jeg vil anbefale for å si det sånn.

Båten er ganske flat i skroget ,slik at den slår mye når det er litt sjø.

 

 

 

https://baatplassen.no/i/topic/8196-er-hansvik-18-combi-en-bra-baat/

Link to post
Share on other sites

Okay, takk for innspillene, folkens. Dette stemmer med de erfaringene jeg hadde med en Hansvik 16 family som jeg hadde for endel år siden, da med en 30 hk totakter på hekken. Ble det noe ruskevær banka og slo det noe forferdelig. Så dette høres kjent ut. Men disse plastboksene er jo laget som trommer, og lager masse leven når det blir litt sjø. Jeg går for denne Hansviken likevel, fordi den er en aldeles brukandes båt med god plass både på dekk og i cabinen. Så få jeg heller slakke ned når det rusker på. Takk for innspillene, venner. Nå venter vi bare på båtsesong!

Link to post
Share on other sites

Dette var drømmebåten min da jeg var 12år hehe. Som bruksbåt for å fiske å komme seg ut på fjorden er den jo ypperlig. Den kan nok ikke måle seg med sjøegenskapene til moderne daycruisere og skjærgårdsjepper nei... Når det kommer til bruksverdig og båt for pengene er det sikkert en grei bruksbåt. Skroget er brukt i en rekke Hansvik siden 80 tallet. Det var utvikla for stødighet og at den skulle være lettdrevet

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...