FjordHT Startet 16.Februar.2012 Link til dette innlegget Startet 16.Februar.2012 Tenker det er like greit å starte en ny tråd for å diskutere alternativer og høre hvilke løsninger folk benytter. Jeg har en aq142,5(aq145 bunndel, med aq140 gassere, annen topp og k-kam). Denne tilsvarer nok en vanlig 145 når jeg får byttet gassere. Ved overhalingen kjøpte jeg 123 ignition tenning og det fungerte fint. Jeg satte tenningen, hvis jeg ikke husker feil, på 9gr ved 900rpm(satte den etter det jeg fikk opplyst var standart). Husker ikke nå hva som er standard fortenning på disse, så hvis noen har de dataene lett for hånd så setter jeg pris på om de kan komme med dem Uansett, jeg har fått inntrykk av at mange benytter forskjellige coiler, ledninger, plugger, fortenning og tenningskurver i oppsettene og håpet noen ville dele hva de benytter. Hvis jeg ikke husker feil så har jeg tenningskurve 1 og en org bosh coil. Fikk litt tull med dårlig kontakt til tenninga, sikkert siden jeg benyttet den gamle coilen. Har nå kjøpt en biltemacoil, den til 180kr og skal ohme denne for å se om den kan brukes. erfaringer med disse ønskes også. Det beste er vell at vi deler erfaringer, så kan vi komme til den beste løsningen. Jeg må også justere tenninga på nytt, ettersom jeg glemte å feste den umbraco skruven skikkelig ved tidligere justering, så min må nå justeres på nytt. Spørsmålet er: hva annbefaler dere av tenningskurver(alternativ), fortenning, coilvalg, pluggledninger og plugger? Sitér dette innlegget Link to post
emmis Svart 16.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2012 (redigert) Tenningskurve 0 fortenning 6 gdr fød tørrcoil fra biltema,skal fungere bra på aq 151 sikkert det samme for aq 145.Tennplugger NGK BP 6ES. Redigert 16.Februar.2012 av emmis (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
FjordHT Svart 16.Februar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2012 Tenningskurve 0 fortenning 6 gdr fød tørrcoil fra biltema,skal fungere bra på aq 151 sikkert det samme for aq 145.Tennplugger NGK BP 6ES. 6gdr ved 900rpm regner jeg med? Kurve 0? Hvordan virker dette mot "standard" hvis du har prøvd? Bunndrag?Rpm? Bensinforbruk? Takker for svar :) Har du testet noe annet før du endte opp med denne løsningen? Sitér dette innlegget Link to post
emmis Svart 16.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2012 (redigert) Fant dette på en svensk side for en tid tilbake,har kjøpt inn ignitione 123 til min aq 151 så det skal testes ut til våren .6gdr fød er ved 850-900 omdr.Bensinforbruket spiller ingen rolle for den korte sommeren vi har. Redigert 16.Februar.2012 av emmis (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
FjordHT Svart 16.Februar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2012 Har litt å si på hvor langt man kommer på en tank når man skal på tur Sitér dette innlegget Link to post
emmis Svart 16.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2012 ja du har rett i det. Sitér dette innlegget Link to post
FjordHT Svart 17.Februar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2012 Noen andre som har noe å dele? Sitér dette innlegget Link to post
Våtbåt Svart 23.April.2012 Link til dette innlegget Svart 23.April.2012 Fant dette på en svensk side for en tid tilbake,har kjøpt inn ignitione 123 til min aq 151 så det skal testes ut til våren .6gdr fød er ved 850-900 omdr.Bensinforbruket spiller ingen rolle for den korte sommeren vi har. Hei, har du fått testet dette? Hvordan fungerer det - starter hver gang :) ? Sitér dette innlegget Link to post
FjordHT Svart 23.April.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.April.2012 Jeg håper å få min båt igang igjen snart. Driver å klargjør en adapterplate for å kjøre enkelt solexgasser og enkeltinnsug på 145blokka(blir omtrent 125 da :) Har kjøpt nye kabler, ny coil, og en del annen ny elektronikk også så håper på en super båtsommer Kom med info og oppdatering, mener jeg havnet på 9gdr fød for å få grei gange på motoren... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.