Jump to content

hvilken dimensjon talg pakning til min pakkboks?

margarus

Recommended Posts

hei.

jeg skal bytte talg pakning i pakkboksen min i sjømann 22 snekka mi.

det står orginal motoren og propell anlegg i den siden ny. marna mb10.

fett smurt pakkboks med fettkopp på topp og fett nippel gjenget i den. ikke noe gumme slange eller noe slikt på denne.

selve stramme mutteren som pakningene ligger inni er helt rund så jeg må bruke rør tang og en stor skifte nøkkel på kontra mutter.

nå har ikke jeg fått målt diameter på aksel ennda men jeg kjøpte en meter med talg pakning i dag på lokale båt sjappa. desverre så hadde ikke di jeg snakka me noe serlig peiling på akkurat pakkbokser og slikt og siden det var flere dimensjoner så tok jeg en kjangs.

min pakning er firkantet og måler 4x4mm ca di hadde også 6x6mm og oppover

vil dette holde? regner med det skal være paknings ringer og ikke ha skjøten på linje. altså at di overlapper.

skal jeg la det være ett par mm glipe ved kuttet. slik at pakninger har noe spille rom(kryping \ ekspandering) ved varme og teiting av mutter?

tenkte og spøre her først før jeg begynner og demontere. må være litt kjapp da båten ligger på sjøen regner med at det ikke vil fosse vann inn ? men litt sildring blir det vell?

His du ikke vet hvordan pakningstørelse du har ville ikke jeg begynt å demontere på vannet. kommer en del vann inn. Men hvis du skrur ut "mutteren" uten å røre pakningen kan du få målt pakningen. den nye pakningen legger du rundt akslingen og kapper på skrå slik at endene kommer helt mot verandre. lag 3stk slike. De skal ligge med skjøten hver sin vei. Hvis du prøver og skifte pakning på vannet og pakkningen er lagt i tre ringer kan du la den inerste stå igjen da kommer det lite vann inn.

nei jeg vet ikke og har ikke hatt oppe glanden ennda. derfor jeg spør her.

det er jo ikke så ekstremt mange aksel dimensjoner ute å går på ei 22 fot plast snekke? trudde kansje at siden sizen på pakningene går fra 4 - 6mm osv så er sikkert 6mm pakninger for store og er beregnet på hakke større pakkboks? eller er jeg helt på villspor ?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...