Jump to content

Oppstart av Suzuki 140DF hva skal lyse i turteller?

Sleipner93

Recommended Posts

Hei, driver på med en 140df som har hatt seg en dukkert. Har omsider fått koblet til instrumentering igjenn, lurer litt på hva som skal lyse ved oppstart av en slik motor, sånn som det er nå lyser 4 røde lys når jeg skrur på tenning og turtelleren går litt opp en stund før den går til 0 og lysene slukker, er dette riktig? Jeg er vant med at oljelampen lyser/høytaleren hyler til man har fått oljetrykk på motoren..?

Mangler manual på min. Hvordan tolker jeg det turtelleren prøver å fortelle meg?

Det freeforc skriver om pipesignal / morsetegn gjelder intervallene for service på motoren, men når det gjelder det trådstarter spør om angående hva turtelleren viser, så fungerer dette slik:

Når du skrur tenningen fra OFF til ON, vil pila på turtelleren gi et visst utslag, f.eks. vil nåla hoppe opp på 5400 rpm. Hvis Rev Limit-lampen da ikke blinker, har motoren gått ca 540 timer. Hvis Rev Limit - lampen blinker én gang, har motoren gått ca 1040 timer. Blinker lampen to ganger har motoren gått ca 1540 timer. (Hvert blink i lampa betyr 500 timer i tillegg til det tallet du leser av på turtelleren).

Motortimetallet avleses altså som en kombinasjon av turtellernålas utslag og antall blink (eller ingen blink motorens første 540 timer). Se tabellen under her, hentet fra håndboka:

Her ser du:

motortimer_suzuki.jpg

Redigert av Skvulpen (see edit history)
  • 3 år senere...

Bumper denne gamle tråden litt. Fikk meg en Suzuki DF60ATL for noen uker siden. Fikk vite at innkjøringstiden var 10 timer, og at den skal på førstegangservice etter 20 timer. Nåla på turtelleren beveger seg uke før man har kjørt 50 timer. Mitt spm er da: når vet jeg at motorn skal på service? Piper motoren når den har kjørt 20 timer?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...