Sleipner93 Startet 16.Februar.2012 Link til dette innlegget Startet 16.Februar.2012 Hei, driver på med en 140df som har hatt seg en dukkert. Har omsider fått koblet til instrumentering igjenn, lurer litt på hva som skal lyse ved oppstart av en slik motor, sånn som det er nå lyser 4 røde lys når jeg skrur på tenning og turtelleren går litt opp en stund før den går til 0 og lysene slukker, er dette riktig? Jeg er vant med at oljelampen lyser/høytaleren hyler til man har fått oljetrykk på motoren..? Sitér dette innlegget Link to post
BAN Svart 17.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2012 (redigert) På min lyser det i olje, batteri osv. Mulig det er 4... Turtelleren går opp et stykke før den faller ned. Ifølge en mekaniker jeg snakket med så viser turtelleren hvor mange timer det er på motoren, men jeg har ikke funnet noe som underbygger dette. Det piper litt også.. Redigert 17.Februar.2012 av BAN (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 19.Februar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2012 Forsvinner lysene før oppstart eller etter at motoren er startet? Hos meg forsvinner de noen sekunder etter turtelleren har vært oppe.. Sitér dette innlegget Link to post
BAN Svart 20.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2012 Lysene forsvinner før jeg starter. Eneste som kan lyse litt lengre er batteriet. Det er vel naturlig hvis det er litt utladdet. Sitér dette innlegget Link to post
ibizafan Svart 20.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2012 ja dette er riktig lysene slukker etter at turteller har gått ned og lysene slokker. så dette virker vertfall. Sitér dette innlegget BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZASLANKE OG ELEGANTEGÅ MYKT FINT SJØEN.obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha Link to post
ibizafan Svart 20.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2012 ja dette er riktig lysene slukker etter at turteller har gått ned og lysene slokker. så dette virker vertfall. Sitér dette innlegget BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZASLANKE OG ELEGANTEGÅ MYKT FINT SJØEN.obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha Link to post
freeforc Svart 20.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2012 Riktig som BAN skriver... Turteller viser hvor mange timer motoren er godt. Dette står i verkstesmanualen. Og alle di andre lysa skal lyse opp ett øyeblikk etter start. Pipinga etter start forteller deg en kode. Den koden kan man lese av i manualen hva for en feil motoren har. Har to stykk Suzuki 60hk (2007mod) og 140hk (2010mod) Sitér dette innlegget Link to post
BAN Svart 20.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2012 Riktig som BAN skriver... Turteller viser hvor mange timer motoren er godt. Dette står i verkstesmanualen. Mangler manual på min. Hvordan tolker jeg det turtelleren prøver å fortelle meg? Sitér dette innlegget Link to post
freeforc Svart 20.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2012 Den piper ett morsetegn, noe slikt som 2 pip med kort mellomrom 1 langt 1 kort osv osv. Om du skriver ned lydkoden, så kan jeg se etter i reprasjonsmanualen min. Dette var det beste jeg greide å forklare(-: så om andre kan forklare bedre så er di velkommen ((-; Sitér dette innlegget Link to post
Skvulpen Svart 20.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2012 (redigert) Mangler manual på min. Hvordan tolker jeg det turtelleren prøver å fortelle meg? Det freeforc skriver om pipesignal / morsetegn gjelder intervallene for service på motoren, men når det gjelder det trådstarter spør om angående hva turtelleren viser, så fungerer dette slik: Når du skrur tenningen fra OFF til ON, vil pila på turtelleren gi et visst utslag, f.eks. vil nåla hoppe opp på 5400 rpm. Hvis Rev Limit-lampen da ikke blinker, har motoren gått ca 540 timer. Hvis Rev Limit - lampen blinker én gang, har motoren gått ca 1040 timer. Blinker lampen to ganger har motoren gått ca 1540 timer. (Hvert blink i lampa betyr 500 timer i tillegg til det tallet du leser av på turtelleren). Motortimetallet avleses altså som en kombinasjon av turtellernålas utslag og antall blink (eller ingen blink motorens første 540 timer). Se tabellen under her, hentet fra håndboka: Her ser du: Redigert 20.Februar.2012 av Skvulpen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Skvulpen Svart 21.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2012 Var det noen hjelp i dette, Sleipner93 / BAN? Sitér dette innlegget Link to post
BAN Svart 21.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2012 Jepp. Har ikke fått testet enda, men tror den er kjørt omtrent så mye som forventet. Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 22.Februar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2012 Dette var til hjelp for meg ihvertfall! Tusen takk! Sitér dette innlegget Link to post
Dagisen Svart 15.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2015 Bumper denne gamle tråden litt. Fikk meg en Suzuki DF60ATL for noen uker siden. Fikk vite at innkjøringstiden var 10 timer, og at den skal på førstegangservice etter 20 timer. Nåla på turtelleren beveger seg uke før man har kjørt 50 timer. Mitt spm er da: når vet jeg at motorn skal på service? Piper motoren når den har kjørt 20 timer? Sitér dette innlegget Link to post
Lunde14 Svart 16.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2015 Hei, på min DF140 så var det en lampe som begynte og blinke (kan ikke huske vilken) når det var tide for service Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.