Inter 9000 Startet 17.Februar.2012 Link til dette innlegget Startet 17.Februar.2012 Er ute etter opplysninger angående oppdatering yanmar 6 BY-260 Har det noe for seg? Sitér dette innlegget Mvh Richard Gleder meg til våren..... Link to post
king kong Svart 17.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2012 Ta en prat med dette firmaet. http://www.norskmotorkompani.no/index.php?name=MARINE1%2FYANMAR_BY_.html Du får helt sikkert mange nei svar fra medlemmer her på forumet, og jeg kan være enig med at tuning av marinemotorer ikke bør gjøres av hvem som helst. Har du en motor innenfor garranti, bør du vurdere og ikke tukle med motoren fordi dette kan gi deg problemer dersom du får havari på motor og en evt tuning avdekkes. Jeg mener ikke at tuning gir deg havari på motor, men forhandler vil sikkert prøve og avskrive ansvar hvis det oppdages at det er gjort uansett årsak. MVH K.K Sitér dette innlegget Link to post
Viknes 6BY Svart 18.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2012 Mener du tuning, eller oppdatert fra BY første genrasjon til BY2???. Om det er oppdatering kan du søke litt på forum her inne.... Sitér dette innlegget Link to post
Inter 9000 Svart 18.Februar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2012 Jeg tenker oppdatering til by-2 Sitér dette innlegget Mvh Richard Gleder meg til våren..... Link to post
Inter 9000 Svart 21.Februar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2012 Må skryte av Yanmar Norge. En helt vanvittig god service når det gjelder oppgradering av maskinene fra BY 1 til BY 2 Dette er folk som ordner opp etter kundens ønske Sitér dette innlegget Mvh Richard Gleder meg til våren..... Link to post
olpi Svart 21.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2012 Hva utgjør forskjellen på BY-2 i forhold til BY? Er det kun SW oppdatering av motorcontroll? Er det kjente feil i SW eller annet på BY motorene? Sitér dette innlegget Link to post
Kalle Kartoffel Svart 16.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2013 Hei. Hørte her på forumet at det var en oppdatering tilgjengelig til Yanmar 6 BY. Sendte mail til Yanmar Norge og spurte om denne oppdateringen var noe påkrevd til min motor som står i en Viknes 880. Fikk til svar at denne oppdateringen gjaldt for de med trange motorrum og fare for høye temperaturer der. Dette gjelder ikke viknes sine motorrum, og dermed er denne motoroppdateringen uaktuell for deg, sto det i fra dem. Sitér dette innlegget Link to post
Yanmar 6BY Svart 13.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2021 Hei er det noen som vet hva som er forskjell på 6 By1/2/3 og om disse oppdateringene er viktige? Sitér dette innlegget Link to post
Inter 9000 Svart 13.Januar.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2021 Min erfaring fra BY til BY-2. Etter som jeg husker er den største synlige forskjellen at de skifter ut plast deksel over motor til ståldeksel. Dette hvis noen trødde på plast deksel å knakk diesel rørene kunne deiesel lekk føre til brann. Det andre var skifte av kjøler, for å få ned motorroms temperaturen. Ble også ny software, noen opplevde 1. Genrasjon til å variere på turtallet i motvind og mot sjø. Etter ny software hokdt den turtallet. (Etter det jeg har hørt var viknesene de som erfarte endringene på turtallet) Motoren ble demontert å sendt til Yanmar Norge. Riktig som det står over at det var kjn båter med trangt motorrom og der du står over motor når du åpner luka. (Fare for å trø på den) Sitér dette innlegget Mvh Richard Gleder meg til våren..... Link to post
Yanmar 6BY Svart 13.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2021 Takk for svar kjenner du til trøbbel med oljetrykk giver ? Sitér dette innlegget Link to post
Inter 9000 Svart 13.Januar.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2021 (redigert) Yanmar 6BY skrev 51 minutter siden: Takk for svar kjenner du til trøbbel med oljetrykk giver ? Tja, fikk skiftet den uten hel, så fikk jeg tilsendt nytt instrument. Begge på garanti. Problem løst. Har du en slik motor? Jeg måtte bytte impeller hver sesong, mulig det har noe med hvor inntaket stod plasert. Syntes jeg hørte litt turbo støy av motor. Redigert 13.Januar.2021 av Inter 9000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh Richard Gleder meg til våren..... Link to post
Yanmar 6BY Svart 14.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2021 Ja jeg har 2 stk i båten impeller vært år høres rart ut ,var den slitt ut?? står i boka mi ar den bør byttes PR 250h eller 5 år jeg får en alarm på bb motor og mistenker olje giver'n tok en diagnose og fikk ikke frem noen feil!! Ellers er jeg super fornøyd med disse maskinene Sitér dette innlegget Link to post
Fearline cornice Svart 14.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2021 Har hatt en slik motor,var en kjempemotor. kjøpte noen service deler fra lokal bmw forhandler.eneste problemet jeg hadde var en chek engine alarm som kom sporadisk og ikke kom fram på diagnose.etter mye feilsøking og div teorier var det en sensor på diesel filteret(vater in fuel)som levde sitt eget liv.byttet sensor,fikk forståelse av att denne røk ofte å var en kjent feil.ellers en fantastisk motor. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.