FOX Startet 17.Februar.2012 Link til dette innlegget Startet 17.Februar.2012 Har ei luke på akterdekket med ei slapp gassfjær. Luka står oppe men det skal bare et lite puff til før den faller igjen. Veldig farlig, den klipper helt sikkert både fingre og tær om den faller. Har lest av hva det det står på den gamle fjæra, den er forresten montert feil vei med sylinderen nedover, og den er merket: 084646 0600N 05/89 C05. Regner med at det første nr. er type og det har jeg "Googlet" på og finner en nederlansk produsent som oppgir flg. data: Slaglengde=200mm, Lengde helt ute=485mm, dvs. helt inne/helt ute = 285/485mm. Trykkraft er 600N som jeg mener er ca.60kg,(deles på 9,81?)men dette kan ikke stemme, luka er vel ca.2m lang og ca.0,8m bred og hengslet på langsiden. Riktig nok original plastluke som i ettertid er belagt med teak,tynn ca.4mm. Det skal jo ei litt blubbete kjærring til å sitte på den luka for å få den igjen? Har lett både hos Maritim og Flak men finner ikke noe, mulig at ei fjær fra Maritim kan brukes. Biltema har jo hauevis av gassfjærer men de sorterer jo bare etter biltype. Forslag til norsk leverandør, helst med nettbutikk? Sitér dette innlegget Link to post
Møkkalasset Svart 17.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2012 Du finner nok en på Biltema skal du se. Det med skyvekraft er jo relativt. Ingen problem at den løfter for mye hvis den er hengslet slik at den ligger flatt når luka er lukket. Da vil skyvekraften gå horisontalt fra hengslesiden. Om den spretter litt raskt opp når du begynner å løfte er vel ikke noe problem? Sitér dette innlegget Link to post
Pilkola Svart 17.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2012 Prøv denne Link Sitér dette innlegget Link to post
Prolimit Svart 18.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2012 Hei. Denne tror jeg skulle passe bra: http://www.autokatalogen.se/wls/show_article_result_index.do?pageNumber=6&objectsPerPage=30&kf=false&filtered=undefined&filterInStock=false&showInStockFilter=false&showTrailerSearchBox=false I Norge er det http://kgk.no som er importör, de kan sikkert hjelpe deg. Sverre Sitér dette innlegget Bavaria 37 Sport 2008, 2 X VP D4-300 Link to post
Fairline-38Targa Svart 18.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2012 Jeg har brukt dette firmaet noen ganger. De har "alt" og topp service. www.fjaer.net/ Sitér dette innlegget Link to post
FOX Svart 18.Februar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2012 Takk for gode forslag! Har funnet nøyaktig den fjæra jeg trenger med ALLE data som den gamle. Fikk tips av en kompis om et firma i Oslo, www.lesjoforsab.no Ringer dit på mandag, håper bare de selger til private.Det stemmer at denne fjæra skyver med ca. 60kg. Voldsom kraft spør du meg, men ikke mer å lure på. Sitér dette innlegget Link to post
FOX Svart 19.Februar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2012 Fjæra er bestilt og betalt. Fairline-38 Targa: Jeg gikk inn som du foreslo på www.fjaer.net og fant den der. Nettbutikk også. Tusen takk! Sitér dette innlegget Link to post
FOX Svart 24.Februar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2012 Har hentet fjæra på posten i dag. Det ble nok ei dyr fjær i vanlig svart stål. Den kom fra Danmark og jeg hadde betalt 303,- i forskudd for fjær og frakt. På posten skulle de ha 197,- i toll og moms. Da ble det 500,- totalt og jeg velger IKKE denne leverandøren neste gang! Sitér dette innlegget Link to post
Fairline-38Targa Svart 24.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2012 Jeg fikk 2 stk. I forrige uke. Betalte 618 ink. Frakt ( dyr frakt) = ordrebekreftelse Tilsvarende jeg fikk tilb. i Norge va ca. 1000,- Gi dem en tilbakemelding. Jeg tolker prisen man får ink. Mva i norge. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.