Jump to content

Edit History

Dykker

Dykker

Min erfaring med ekstra anoder på akslingene, var at det grodde som aldri før. Leste endel på nettet at med for mye sink, så gror det mye. Leste ett innlegg, tror det var på svenske Krysserklubben. Der var det en som viste hele den kjemiske forklaringen og hva som skjedde med for mye sink. I tillegg hadde de kjørt tester med flapsplater i sjøen med mye og normalt med sink over ett år for å verifisere dette. Det siste året etter at jeg fjernet anodene på akslingene, så er det nesten ikke antydning til groe. Har nå bare de to 7 kilos skroganodene under båten som er originalt. 

Men skroganodene er dyre, rundt 1300 pr stk. De tæres jevn og trutt. De som sitter der nå har sittet 2 år, og det er fortsatt mye igjen. Men de virker som de skal og ofrer seg selv hele tiden.

Dykker

Dykker

Min erfaring med ekstra anoder på akslingene, var at det grodde som aldri før. Leste endel på nettet at med for mye sink, så gror det mye. Leste ett innlegg, tror det var på svenske Krysserklubben. Der var det som viste hele den kjemiske forklaringen og hva som skjedde med for mye sink. I tillegg hadde de kjørt tester med flapsplater i sjøen med mye og normalt med sink over ett år for å verifisere dette. Det siste året etter at jeg fjernet anodene på akslingene, så er det nesten ikke antydning til groe. Har nå bare de to 7 kilos skroganodene under båten som er originalt. 

Men skroganodene er dyre, rundt 1300 pr stk. De tæres jevn og trutt. De som sitter der nå har sittet 2 år, og det er fortsatt mye igjen. Men de virker som de skal og ofrer seg selv hele tiden.

• Create New...