Jump to content

Adventurer 410E båten som strøk i test i Båtmagasinet


Kiekhaefer

Recommended Posts

Jeg husker godt denne båten og ikke minst at en av Båtplassens medlemmer, Catano, ble lurt i forbindelse med kjøp av en slik. Jeg mener det også var hans båt som ble testet i Båtmagasinet, hvor han la fram historien rundt manglende CE-merking, alle lovnader fra importør/ produsent som ikke holdt ord og som til slutt slo seg selv konkurs for å slippe krav (husker jeg rett?). Jeg husker i alle fall at Båtmagasinet konkluderte med at det eneste som tilsynelatende var av verdi i båten var Yanmar-maskinene.

 

Her er en av trådene som Catano opprettet i forbindelse med denne båten.

 

Hvis dere søker på Adventurer, så kommer flere tråder om denne lidelseshistorien opp.

Jeg synes utrolig synd på Catano og hans familie, men håper andre medlemmer kan ta lærdom av at et tilsynelatende godt design og en annonse spekket med superlativer ikke nødvendigvis borger for et godt kjøp.

 

EDIT:

 

Jeg ser av annonsen at dette er en 2009-modell. Uten at jeg vet sikkert og med alle forbehold om feil, mener jeg å ha lest at Yacht Marine måtte ta tilbake en båt da kjøper gikk rettens vei (??). Jeg mistenker derfor at dette kan være denne båten da jeg tror det ikke ble bygget så mange flere av disse. Jeg stusser ellers over at dette firmaet igjen eksisterer, da dette vel ble slått konkurs av eierne i forbindelse med regresskrav fra kjøperne av disse båtene.

Redigert av Tilde (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det er i vertfall viktig å undersøke både firma og selgere før man kjøper,jeg vet at mange båtbutikker/importører(tilsynelatende store og seriøse) sliter med økonomien og når kunder hendvender seg til disse så vil disse firmaene ha kundene til å betale på forskudd mot levering på våren,da er rådet klart, styr unna,det er kun betaling

ved overlevering som gjelder,intet annet.

Så velg båtbutikk/levrandør med omhu.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...