Jump to content

Førstegangskjøper daycruiser

Miss Ellie

Recommended Posts

Når du du først ser på Nidelv bør du også ta en titt på Nidelv 750. Konstruert av legendariske Hans Jørgen Jonassen, som har konstruert det meste for Windy, men ogsåbNidelv 725. 750 gikk ut av produksjon for noen år siden, men det bør finnes fine eksemplarer i markedet. Båten har forholdsvis mye plass under dekk, kanskje noe på bekostning av uteplassen. Men u-sofa, venbare stoler og bord ute holder i lange baner. Båten har ikke stikkabin men god plass i forpiggen og uteplassen gjøres fint om til en dobbeltseng. Et greit og adskilt toalett under dekk.

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Det har kommet mange gode forslag underveis her, ser ut til at de fleste anbefaler å gå opp i størrelse for bedre komfort og glede av båten. Prisen øker betraktelig og modellene blir av eldre årgang til ca samme pris. Men det er kanskje en god løsning tross alt. Vi må nok plukke ut noen få merker og deretter følge nøye med på nettet fremover for å komme over et fornuftig kjøp.

Ender nok uansett opp med et Skandinavisk merke til slutt :-)

Hyggelig at det er så mange som vil dele erfaringer og komme med gode råd :-)

Solgte min Skibsplast 655 ifjor og fikk nesten pengene igjen i forhold til hva jeg kjøpte den for 2 år tidligere. Det ble litt trangt for barna i den båten, så etter 1 overnatting gav vi opp denslags. Men som dagsturbåt var den topp. Behagelig bak vindskjermen selv i litt ruskete og kaldt vær. Ble etterhvert lei av at passasjerstolen måtte vippes frem for å få tilgang til kokeapparatet og vasken. Vil likevel anbefale båten til en førstegangskjøper hvis budsjettet står fast på under 350k. Båten jeg selv hadde lyst på mens jeg hadde 655'en var den litt større 685/690 fra Skibsplast. Med toalettavlukke og stikklugar er den ganske så perfekt til småbarnsfamilien som ønsker en helgeovernatting. Ser det ligger 4 stk på finn der den billigste er 440k. Lykke til

• 2 uker senere...

Da er båtjakten over for vår del, takk for de anbefalingene som vi fikk. Valget falt på en Skipsplast 655 i meget god stand. Da er det bare å glede seg til sommeren.

Hvis det er noen som har et forslag til hvor og hva slags løsninger som er å finne når det gjelder kjøleskap/boks for ettermontering til denne båten, så gjerne gi et vink. Det er stort sett det eneste som mangler nå. Har søkt på nettet, men fant lite opplysninger rundt dette. Tror kanskje at et "originalt" kjøleskap fort kan bli ganske kostbart.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...