Jump to content

Biltema kombiinstrument(olje, turteller, osv)erfaringer?

FjordHT

Recommended Posts

Skaffer meg et kombiinstrument fra biltema for å benytte på min volvo penta aq 145 motor, da turteller og vanntempmåler er dårlig. Tenker å bygge litt om å få ny tenningslås, startløsning osv for å fjerne mye av det gamle og montere dette istedet.

Før jeg begynner lurer jeg på om noen har erfaring med disse "multipanelene"?

Se link Biltema

Denne viser alt jeg trenger:

-Turteller

-Voltmeter

-Oljetrykk

-Vanntemp

Blir jo ikke mye dyrere å kjøpe voltmeter, oljetryksmpler og vanntemperatur av den maritime serien. Det vil koste deg 760,- og da har du fortsatt 240,- igjen til en turteller for samme pris som på det intrumentet du viser til. Jeg er ikke tvil om hva jeg hadde gjort da, men men

Har allerede voltmeter, vanntemp og oljetrykksmåler fra biltema montert. Fungerer greit det, men ville ha en mer "alt-i-et" løsning, og blir å montere denne. Skulle den være elendig, så får jeg ta det som det kommer.

Har ikke opplevd at biltema har vært vanskelig på retur av dårlige produkter før...

som mange mener : styr unna biltema :thumbsup:

Hvorfor det? foruten noen produkter har jeg for det meste bare positive opplevelser med dagens biltema.

Sitter med konsollen forran meg nå, ser igrunn bra ut dette.

Vi får se hvordan det går.

:thumbsup: det beste er at du/dere er fornøyd, og magefølsen er bra

jeg vet at jeg aldri skal kjøpe noe der som kan foringe båten eller i beste fall senke den som med di fantastiske lensepumpene dems - har prøvd et utall av lensepumper og nivåbrytere der som er søppel - klinte til i fjor med en ny type m nivåbryter innebyggd og lærer aldri - nå er den ikke bare upålitlig men død

Eg har sansen for biltema. Akkurat kjøpt meg Touchpanel, sikringsholder, høytalere,ledlys,vanntemp.giver, overvåkningskamera...

Alt til båten min.

Stor fornøyd og billig.

Ja hvorfor ikke, mange av de produktene virker meget bra med tanke på hva man betaler for de.

:thumbsup: det beste er at du/dere er fornøyd, og magefølsen er bra

jeg vet at jeg aldri skal kjøpe noe der som kan foringe båten eller i beste fall senke den som med di fantastiske lensepumpene dems - har prøvd et utall av lensepumper og nivåbrytere der som er søppel - klinte til i fjor med en ny type m nivåbryter innebyggd og lærer aldri - nå er den ikke bare upålitlig men død

Utrolig at du kan være så misfornøyd med et produkt jeg er så fornøyd med. Har selv eid og eier flere lensepumper fra tema, men kun de minste modellene. Har brukt en slik til å lense garasjen min når jeg har opplevd problemer med vann, den har gått nesten en uke i strekk uten problem. Nivåbryterne er no dritt...

er det ikke ille når du selv sier pumpa er bra men ikke nivåbrytern :confused:

som jeg har sagt bestandig - noe er bra og noe er skikkelig på trynet dårlig, for mannen i gata er det ille om pumpa er bra når ikke nivåbrytern virker - worst case - skuta ligger på bunn med en dritbra pumpe men den fikk aldri gjort jobben sin da brytern sviktet :thumbsup:

jeg har vertfall lært meg at å kjøpe billig er å kjøpe dyrt , hvorfor ikke kjøpe ordentlig kvalitet engang for alle og slippe overaskelser???

er det ikke ille når du selv sier pumpa er bra men ikke nivåbrytern :confused:

som jeg har sagt bestandig - noe er bra og noe er skikkelig på trynet dårlig, for mannen i gata er det ille om pumpa er bra når ikke nivåbrytern virker - worst case - skuta ligger på bunn med en dritbra pumpe men den fikk aldri gjort jobben sin da brytern sviktet :thumbsup:

jeg har vertfall lært meg at å kjøpe billig er å kjøpe dyrt , hvorfor ikke kjøpe ordentlig kvalitet engang for alle og slippe overaskelser???

Vell Jarle B, mye med at nivåbryteren er "dårlig" er vell at jeg tror den er "feilmerket". Bryteren i seg selv fungerer jo bra mekanisk sett, det er å koble den rett til pumpa som ikke er helt heldig(tror jeg). Jeg har nå min koblet via et rele, og det ser ut til å virke meget bra. Skal også sies at de har 2 typer, hvor den med "sylinder" forran virker noe dårligere.

Selv om jeg ikke har fått montert det enda, så har jeg tidligere sagt og planlagt å benytte 2 nivåbrytere til pumpene, da jeg synes det er for utrygt med 1. Bryter nr 2 monteres noe høyere, slik at den fungerer som en reserve. Dette er en tanke jeg har gjort meg, uavhengig av pris på bryteren, da selv det beste kan feile.

Jeg har også 2 pumper montert samme, begge fra biltema, av den typen jeg har testet mest selv. Jeg har klart å drepe en slik pumpe, den hadde jeg montert i en badestamp på ca 3m3 for å sirklulere vannet. Den har pumpet vann opp mot 50 grader c og helt ned mot frysepungtet. Etter mange times jobb ble den koblet feil og døde.

Men nå skal ikke denne tråden handle om pumper og annen misnøye mot biltema, finnes mange andre tråder egnet for det formålet :smiley:

Kom gjerne med erfaringer om biltemainstrumenter.

• 9 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...