Jump to content

Hva er båtplass ved kysten i Sogn og Fjordane verdt?


Princess 40

Recommended Posts

Det følger en liten båtplass til huset vårt, denne ligger ved naboens naust, og har aldri vært brukt av oss. Nå skal naboen selge huset sitt, og er selvsagt interessert i å selge det uten at vår båtplass følger med på lasset for de nye eierne...

 

Dette er kanskje et vanskelig spørsmål, men om jeg skal gi fra meg denne båtplassen, og eier kompensere for den, hva kan noe sånt være verdt? Det er snakk om en mindre båtplass uten strøm og andre fasiliteter, og den ligger ved kysten i Sogn og Fjordane.

Link to post
Share on other sites

Takk for innspill! Selger (som forøvrig er i familie med meg) ønsker nok egentlig ikke å kompensere meg for dette heller, en desto større grunn til å bare beholde båtplassen. Men om han foreslår et skambud på feks 10 000,- er det fint å ha noen motargument sånn etter at latteren har gitt seg :giggle:

Link to post
Share on other sites

Båtplass nær huset vil for en del være det som gjør at en i det hele tatt er interessert i boligen om den en gang skal selges. Det gjør boligen mer salgbar og kan være med på å drive en budrunde opp.

 

Som de andre sier, behold den uansett. Sjansen for å få tilbake en så nær/lokal båtplass er minimal og prisen vil evt. være høy.

 

Om ting må pris-settes av formelle/praktiske årsaker så kan du jo spørre hvor mye nausteierne skal ha for å selge en evig båtrett utenfor sitt naust.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...