Jump to content

Trykkventilene på sabb 2G

Bjoan

Recommended Posts

Noen der ute som har demontert trykkventilene på en sabb 2g før? trenger råd om hva jeg bør passe på når dette skal monteres igjen.. Brukte ikke hue da jeg skulle demontere diesel systemet, for så å rense det.. Å no står båten med ikke funksjonel-motor. Mistenker att jeg har gjort en feil på trykkventilene.

Se på side 69 på denne linken. Fig 100. er nr 8 jeg har skrudd ut. Ikke selve innsprøytningspumpen.

På innsiden av nr 8. Så er det ei fjær, å en liten "kopp" med ei nål i.

http://temp.sabb.no/eng/viewfile.aspx?id=67

Håper noen har peiling på dette. Fikk start på motoren etter alt var montert. Men den gikk rett opp på fult turtall. Har ikke skrudd på regulator eller noe.. Kun diesel filter, Trykkventiler (Nr 8)å alle slanger osv.

• 2 måneder senere...

Hei,

Desse ventilane skal teitast med eit visst moment, men det var rart att den rasa ut. Har du sjekka pakninga under ventildekselet? Visst den er lekk kjem det olje inn i luft inntaket. Det enklaste er vel gjerne og sende begge pumpene til SABB Motor for å få dei re kalibrerte. Men da må du passe på shimsa som ligger mellom pumpene og motorgodset. Du må nok da også av med regulator luka for å få løsna hendelen som ligger over pumpene og justerer dieselmengda. :thumbsup:

Norsk motorhistorie --> Still going strong :smiley:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...