Bjoan Startet 20.Februar.2012 Link til dette innlegget Startet 20.Februar.2012 Noen der ute som har demontert trykkventilene på en sabb 2g før? trenger råd om hva jeg bør passe på når dette skal monteres igjen.. Brukte ikke hue da jeg skulle demontere diesel systemet, for så å rense det.. Å no står båten med ikke funksjonel-motor. Mistenker att jeg har gjort en feil på trykkventilene. Se på side 69 på denne linken. Fig 100. er nr 8 jeg har skrudd ut. Ikke selve innsprøytningspumpen. På innsiden av nr 8. Så er det ei fjær, å en liten "kopp" med ei nål i. http://temp.sabb.no/eng/viewfile.aspx?id=67 Håper noen har peiling på dette. Fikk start på motoren etter alt var montert. Men den gikk rett opp på fult turtall. Har ikke skrudd på regulator eller noe.. Kun diesel filter, Trykkventiler (Nr 8)å alle slanger osv. Sitér dette innlegget Link to post
Diesel248 Svart 24.April.2012 Link til dette innlegget Svart 24.April.2012 Hei, Desse ventilane skal teitast med eit visst moment, men det var rart att den rasa ut. Har du sjekka pakninga under ventildekselet? Visst den er lekk kjem det olje inn i luft inntaket. Det enklaste er vel gjerne og sende begge pumpene til SABB Motor for å få dei re kalibrerte. Men da må du passe på shimsa som ligger mellom pumpene og motorgodset. Du må nok da også av med regulator luka for å få løsna hendelen som ligger over pumpene og justerer dieselmengda. Sitér dette innlegget Norsk motorhistorie --> Still going strong Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.