vargasnora Startet 22.Februar.2012 Link til dette innlegget Startet 22.Februar.2012 Hei, jeg har en båtplass som ligger ganske skjermet til og som på papiret er 250cm bred (bryggemeter). I realiteten er innvendige mål fra utrigger til utrigger 240cm og i tillegg stikker flottørene litt ut på hver side slik at plassen nok ikke er mer en 220 cm på det smaleste. Vil dette være tilstrekkelig for en Yamarin 53BR som på det bredeste er 220cm? Ifølge selgeren vil dette gå helt fint, han viser til at båten er en del smalere ved vannlinjen. Hva tror dere? Sitér dette innlegget Link to post
Molan Svart 22.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2012 Min erfaring med en plass på 2,7m brutto / 2,6m netto og en båt som er 2,33 er at det ble vel trangt. Husk at du må ha plass til å fendre og helst kunne kjøre båten ut og inn av båsen med fenderne ute. Hvis du kan bruke faste bryggefendre sparer det en del plass. Det hele er svært avhengig av skrogets fasong og om utriggerne er festet til fast brygge eller flytebrygge, helst bør man prøve før man kjøper. Sitér dette innlegget Link to post
vargasnora Svart 23.Februar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2012 Hei, tusen takk for informativt svar. Utriggerne er festet til flytebrygge, er det positivt eller negativt i forhold til hvorvidt det vil være plass til båten? Antar det er positivt siden utriggerne da ligger lavere og nærmere vannet? Jeg er usikker på hvor skrogets fasong og hvor mye smalere båten er ved vannlinjen enn på det bredeste, noen som vet hvordan dette typisk er for bowridere eller spesifikt for Yamarin 53BR? Takk for all god hjelp! Sitér dette innlegget Link to post
Molan Svart 23.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2012 Helt riktig, flytebrygge gir bedre plass og enklere fendring. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.