kringeland Startet 8.Januar.2005 Link til dette innlegget Startet 8.Januar.2005 (redigert) Da vi byttet båt fikk vi med en håndholdt VHF i tillegg til den stasjonære. Søkte konsesjon for begge. Det hender ofte at jeg tar en tur i jolla og fisker mens resten av familien er ombord i moderskipet. Tenkte det kunne være greit å ha med Vhf om noe skulle oppstå , men hvordan kaller jeg opp moderskipet ? (Eller motsatt ) Jeg har jo bare et kallesignal. Mulig jeg ikke fulgte skikkelig med på kurset men kan ikke huske vi lærte om dette. Hvordan praktisere dere andre dette ? Redigert 8.Januar.2005 av kringeland (see edit history) Sitér dette innlegget Statens Vegvesen har snudd og lover penger til oppgradering og fortsatt drift Skjoldastraumen sluse Link to post
John_Kr Svart 8.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2005 Du kan bruke L1, L2 og L3 kanalene mellom fritidsbåter. Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
SveinHa Svart 8.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2005 Du kan bruke L1, L2 og L3 kanalene mellom fritidsbåter.Bare avtal med moderskipet på forhånd hvilken kanal du vil bruke, trenger strengt tatt ikke være noen av L-kanalene men disse er reservert for lystbåttrafikk. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
kringeland Svart 8.Januar.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2005 Med henhold til kallesignal, hva bruker jeg her. Har ikke "døpt" jolla,men det er kansje en ide å gjøre dette med tanke på oppkall ? Sitér dette innlegget Statens Vegvesen har snudd og lover penger til oppgradering og fortsatt drift Skjoldastraumen sluse Link to post
bliss X Svart 8.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2005 Kaller den bare for jolla Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 8.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2005 beste jollenavnet jeg har sett, var "LOVE ME TENDER Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Skipper Worse Svart 8.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2005 beste jollenavnet jeg har sett, var "LOVE ME TENDER Suzuki Vedder en på at moderskipet heter LOVE ME Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Lars H. Svart 8.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2005 Hei. Kan ikke dy meg, men her er litt avsporing til. Naboen hadde tidligere en seilbåt og jolle med spesielle navn. Skulle de ropt på hverandre med VHF hadde det blitt litt spesielt. Moderskipet het nemlig "Kor e' vi" og jollen "Hakk'e peiling"! Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Suzuki Svart 8.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2005 Så forresten en seilbåt som het XXXYY. Jolla hang ved siden, og klenget på moderslipet, som gode joller skal gjøre... Navnet på jolla var selfølgelig "Tender to XXXYY " Ordspill er ganske så gøy Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
bliss X Svart 8.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2005 Så var det en langturseiler jeg leste om en gang. Enten Storefri eller Sorgenfri (husker ikke helt) Hva tror dere autoplioten ombord het ? Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 8.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2005 Så var det en langturseiler jeg leste om en gang. Enten Storefri eller Sorgenfri (husker ikke helt) Hva tror dere autoplioten ombord het ? Vår heter Simen, men det angår neppe saken... Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Brannmann Svart 8.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2005 Så var det en langturseiler jeg leste om en gang. Enten Storefri eller Sorgenfri (husker ikke helt) Hva tror dere autoplioten ombord het ? Ansvarsfri ? Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 8.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2005 Hvis det var en trebåt, var det vel Styre(n)fri?? Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
bliss X Svart 8.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2005 Autopiloten het Aldrifri Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 8.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2005 Ansvarsfri ? Hvis det var en trebåt, var det vel Styre(n)fri?? Autopiloten het Aldrifri Jøje meg. Ord kan jammen si mye rart. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Gerhard Svart 9.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2005 Med henhold til kallesignal, hva bruker jeg her. Har ikke "døpt" jolla,men det er kansje en ide å gjøre dette med tanke på oppkall ? Jeg tror jeg ville brukt båtnavnet og hengt på ordet "jolle" etterpå. Da kan det bli noe sånt: Trudelutt, Trudelutt, Trudelutt, dette er Trudelutt jolle. Og svaret blir da: Trudelutt jolle, Trudelutt svarer Gerhard (Lars, jeg måtte bare låne det første navnet jeg kom på) Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 9.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2005 Dersom du bruker fritidsbåtkanalene (L1, L2, L3) så høres det ut som om "ordet er fritt" her. Trur du kaller opp jolla som du selv ønsker det. Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Jolla Svart 9.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2005 Kaller den bare for jolla Opptatt. Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 9.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2005 Opptatt.Jepp. Jolla mi heter jolla, og det navnet har den hatt i mange år Sitér dette innlegget Link to post
Stavanger_Seil_AS Svart 9.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2005 (redigert) andre båtnavn i denne forbindelse: bankensin jolla: minsin fryd gammen Redigert 9.Januar.2005 av Stavanger_Seil_AS (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 9.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2005 mannsgriser som vi er; Gummibåtnavn ( duger også på seilbåter ) .. Blow me Blowjob ( denne passer best på joller ) Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Lars H. Svart 9.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2005 . . . Og svaret blir da: Trudelutt jolle, Trudelutt svarer Gerhard (Lars, jeg måtte bare låne det første navnet jeg kom på) Helt greit det, og båten er oppkalt etter kona, Trude. I den forbindelse må jeg få lov til å komme med et annet ordspill. Da vi giftet oss het hun Trude Eliassen, og jeg Lars Helgesen. Og hun valgte å ta mitt etternavn, slik at hun nå heter Trude Helgesen. Jeg lurer imidlertid om hun hadde tatt mitt nav om jeg hadde hatt navnet Lars Lutt? Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
SRA Svart 9.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2005 En rørlegger kalte båten: Black Money og jolla "skatten min". eller hva med å kalle båten: "Banken sin" og jolla "min" Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 10.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2005 I USA traff vi en utflytta nordmann. Skuta hans het selvfølgelig Fram. ... og jolla het Bak. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.