knut_m Startet 24.Februar.2012 Link til dette innlegget Startet 24.Februar.2012 Måtte bytte tankmåleren da den andre tok kvelden. Kjøpte en måler fra Biltema. Testet den i dag før jeg skulle sette den ned i tanken. Resultatet var ikke bra, da flåtøren var nederst viste den full tank på instrumentet og da den var øverst viste den full tank. Trodde jeg hadde koblet feil å prøvde å bytte om ledningene på måleren men samme resultat. Har ikke prøvd å bytte om på instrumentet enda. Noen som har forslag ? Instrumentpanelet er til Volvo Penta 2002. Sitér dette innlegget Link to post
dante Svart 24.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2012 Du må først av alt vite hvilken motstand din giver skal jobbe under. Hvis det er stavgivere fra Biltema mener jeg disse jobber i området 0-180 Ohm. Mange VDO og andre instrumenter fungerer med disse og erstatter de av typen pendel/flottør - men det er ikke sikkert ditt instrument "leser" disse. Sitér dette innlegget Link to post
hegra Svart 24.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2012 (redigert) Er det en slik giver hvor flottøren er festet til en vipparm med justerbar lengde?? Da kan du ganske sikkert trekke vipparmen helt av og tre den på motsatt side av den loddrette stammen. Da vil den vise riktig. Beklager, men viser den full tank enten flottør er oppe eller nede kan du se vekk ifra det jeg skrev ovenfor. Redigert 24.Februar.2012 av hegra (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
dante Svart 24.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2012 Og har du type "pendel" med en "viser" som glir over surret motstandstråd kan du måle i hver ende av tråden for å finne ut maks motstand... Sitér dette innlegget Link to post
Phyx Svart 25.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2012 Min går feil vei, er det da bare og bytte kablene på måleren? Sitér dette innlegget Link to post
dante Svart 25.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2012 Min går feil vei, er det da bare og bytte kablene på måleren? Sjekk svaret til Hegra...før beklagelsen :) Sitér dette innlegget Link to post
knut_m Svart 25.Februar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2012 0-180 ohm er tankgiveren fra Biltema, er gammelt intstrumentpanel fra VP så mulig det ikke støtter den giveren fra BT. Mulig like greit kjøpe nytt instrument fra Bt som går overens med giveren. Sitér dette innlegget Link to post
Jori Svart 25.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2012 Det kan hende du har amerikansk giver, går motsatt vei 240-60 ohm eller noe slikt. Det finnes to systemer på markedet de tandre og det mes tvanlige i europa er 0-180 ohm. Er som flere sier bare å bytte til giver fra BT også. Denne giveren fungerer bra, byttet selv i fjor fra vippegiver til slik stavgiver, med resultat av at tanken viser mye mere riktig, og du slipper nåla som hopper og ned hele tiden. Sitér dette innlegget Link to post
knut_m Svart 25.Februar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2012 Blir vell å bytte til instrument fra Bt så slipper jeg å tenke mere på det probl. Takk alle for raske og gode svar. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.