Jump to content

Instrumentpanel Volvo Penta 2002, tankmåleren viser feil.

knut_m

Recommended Posts

Måtte bytte tankmåleren da den andre tok kvelden. Kjøpte en måler fra Biltema. Testet den i dag før jeg skulle sette den ned i tanken.

Resultatet var ikke bra, da flåtøren var nederst viste den full tank på instrumentet og da den var øverst viste den full tank.

Trodde jeg hadde koblet feil å prøvde å bytte om ledningene på måleren men samme resultat. Har ikke prøvd å bytte om på instrumentet enda.

Noen som har forslag ?

Instrumentpanelet er til Volvo Penta 2002.

Er det en slik giver hvor flottøren er festet til en vipparm med justerbar lengde?? Da kan du ganske sikkert trekke vipparmen helt av og tre den på motsatt side av den loddrette stammen. Da vil den vise riktig.

Beklager, men viser den full tank enten flottør er oppe eller nede kan du se vekk ifra det jeg skrev ovenfor.

Redigert av hegra (see edit history)

Det kan hende du har amerikansk giver, går motsatt vei 240-60 ohm eller noe slikt. Det finnes to systemer på markedet de tandre og det mes tvanlige i europa er 0-180 ohm. Er som flere sier bare å bytte til giver fra BT også. Denne giveren fungerer bra, byttet selv i fjor fra vippegiver til slik stavgiver, med resultat av at tanken viser mye mere riktig, og du slipper nåla som hopper og ned hele tiden.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...