TICORA Startet 25.Februar.2012 Link til dette innlegget Startet 25.Februar.2012 Sliter med at madrasstykkelsen i forkabin er for tynn til en kropp på 100+kg. Alle sier kjøp overmadrass men har ikke funnet noen som jeg synes passer eller som jeg kan legge sammen på en smart måte. Har derfor kommet opp med mitt eget design. Spesialsydd form med midtsøm på midten både på langs og tverrs. På langs vil den være delt i to til midten slik at en kan legge den sammen med stretchlaken på og lagre enkelt i stikkabin eller lignende, Tykkelsen ser jeg for meg er ca 3-4cm og i et ordentlig overmadrass materiale. Noen som har en billig, god systue i Oslo/Akershus området de kan anbefale? Noen med forslag til forbedringer eller som ogå er interessert i en sånn en? Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 25.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2012 Har du tenkt på hvor du skal ha den i båten når seng ikke er oppredd, eller har du ikke sofa til vanlig i forkabin? Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
TICORA Svart 25.Februar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2012 Tenkte å ha den i stikkabin, under bordet i forkabin eller noe sånt. Har små barn som smuler og søler i løpet av dagen så lakenet må av Sitér dette innlegget Link to post
Fjellbonden Svart 25.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2012 Har en formsydd Jensen på ca 6 cm. Ville ikke hatt den tynnere. Denne går fint å brette, men skal du brette den i 4 bør den kanskje splittes. Har små barn som smuler Har du ikke en badeplattform for slike forlystelser? Sitér dette innlegget Link to post
TICORA Svart 25.Februar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2012 Delvis splitting var nok det jeg hadde tenkt men kanskje ikke uttrykt godt nok. Skal se på det med tykkelsen. Har badeplattform men ikke god nok barneoppdragelse ? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 25.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2012 (redigert) Finnes noe som heter gøtebog madrassfabrikk eller noe sånt som lager madrasser til båter Redigert 25.Februar.2012 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 25.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2012 (redigert) Spot on, Bitteliten! Madrassfabrikken Redigert 25.Februar.2012 av Bonus (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 25.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2012 (redigert) Vi har bestilt ny overmadrass til båten vår i tykkere materiale. Ca 5000 svenske om jeg husker rett, fra NordWest. Redigert 25.Februar.2012 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
KOB Svart 25.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2012 Hva med å dele hele madrassen i 2 på langs? Min er slik. Holdes greit sammen siden den fyller hele senga, og stretch-laken hjelper. Mye lettere å stuve bort. Sitér dette innlegget Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
EIRINA Svart 26.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2012 Ta og kontakt Marex og hør med de hvor de kjøper overmadrasser da får du med alle mål,for det må vel være flere enn deg som har vært inne på tanken og øke tykkelsen Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 26.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2012 Sliter med at madrasstykkelsen i forkabin er for tynn til en kropp på 100+kg. Alle sier kjøp overmadrass Hatt samme problem. Prøvde med overmadrass. Hjalp ikke Kjøpte ny madrass, mer moderne og brukte selvfølgelig overmadrassen. Type Svanemadrass 3 lags. Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
MagnarA Svart 26.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2012 Jeg tok med madrassene mine til Sunde Skumplast som ligger litt syd for Fetsund. De skar til overmadrasser av samme skumplastkvalitet som Ekornes møberfabrikant bruker, De er cm tykke. Så har jeg lagt et stretchlaken rundt begge madrassene. Dette fungerer godt for oss. Rimelig og greit. Sitér dette innlegget Link to post
onkel_ove Svart 26.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2012 jeg bor sammen med prinsessen på erten...og jeg så for meg å bruke grisemye penger på overmadrass(er) Men vi har ganske enkelt tatt med to stk vanlig vinterdyner med trekk, og brukt de som overmadrass ( dvs 2 lag med dyner over hverandre, i tillegg til dobbeldynen vi har over oss) det har resultert i at vi sover bedre i båten, en hjemme. Verdt å prøve før en svir av 5-10K Sitér dette innlegget Navigare neccesse est, vivere non est neccesse. Link to post
MagnarA Svart 27.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2012 Ser at tykkelsen på overmadrassene falt ut. De er 5 cm tykke Sitér dette innlegget Link to post
TICORA Svart 27.Februar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2012 Hva med å dele hele madrassen i 2 på langs? Vurderer dette men det blir samme effekt med min halvdeling og brett funksjon. Ta og kontakt Marex og hør med de hvor de kjøper overmadrasser da får du med alle mål,for det må vel være flere enn deg som har vært inne på tanken og øke tykkelsen De kan skaffe men det blir dyrt (Marex eget utsagn)! Jeg tok med madrassene mine til Sunde Skumplast som ligger litt syd for Fetsund. En god mulighet jeg skal sjekke ut:-) Sitér dette innlegget Link to post
primusmotor Svart 27.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2012 http://skisma.no/om_oss.html Disse snakket jeg med på messen i Bergen i høst, og de snakket om en pris på rundt 1500 for en formsydd overmadrass i 120 bredde.... Sitér dette innlegget D5L Rana 13 Master 680 Skilsø 750cc Dacapo 9000 flyer SUN 33 Nordic oceancraft 28 Skorgenes 335 Skorgenes 375 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.