Jump to content

Er dette et godt tilbud på Antares 680 ?

masajo

Recommended Posts

Jeg har fått pris på en Beneteau Antares 680 med litt utstyr. Og nå er lurer jeg på om det er ett tilbud som jeg bør seriøst vurdere. Og her på BP er det jo mange som har oversikt.

Jeg har valgt: utvendig styring, 115 hk, Simrad NSS7 m/ekkolodd + Lowrance radio m/ dockingstasjon og 2 høytalere, Lowrance 5" kartplotter m/ekkolodd slavefunsjon fra Simraden for å ha ute v/styreposisjonen og 2 kartbrikker. Ferdig montert.

kr 416000.- Ka dokker tror ?

vist båten skal brukes som helårsbåt vil jeg på det sterkeste anbefale et varmeapp. hadde ikke dette på min 650, det gikk, men d hadde ofte vært godt og komt inn i et varmt styrehus... lyskaster vil også være kjekt og ha til og finne teiner, staker osv. eller så virket tilbudet relativt greit, regnet litt på det via dyrkorn sine priser og fant ut at det kom ca. på 405000 hos meg, uten montering, og med montering blir det fort såpass. så ja tror nokk dette er et relativt bra pris :thumbsup: har hatt 650'n i nesten 3 år nå, veldig god båt! god kvalitet! skulle ha ny båt nå og var ikke i tvil vilket merke jeg skulle ha ! så vist du velger denne tror jeg du blir storfornøyd ! :flag_bp:

mvh hjg

bruk vest!

Takker for svar. Skal vel ikke bruke båten hele året, men forlenge sesongen i begge ender. Varme er neste på lista når det gjelder utstyr. Fikk tilbud på en Eber D2 på 26000,- ferdig montert, drøy pris, men det er jo alt til båt. Ser på Maritim der ligger selve Eber varmeren på i underkant av 9000 kr. Så med slanger og tilbehør kommer det vel på ca halve prisen i forhold til tilbudet. Er det mye arbeid å montere en slik selv ?

Vurderer tilbudet på båten seriøst nå.

Jan Petter

ville tro at de kansje har tatt seg litt godt på det vamreapperate ja.. på tilbudet jeg fikk på min 780 så sto det oppført 6 timer monteringstid ca. 700 kr. timespris så va 4 tusen, så vist de tar seg 13000 for monteringen på din båt så vet ikke jeg helt asså... ifårhold til og montere det selv, hakke jeg noe erfaring med, kommer sikkert noen etterkvart som har erfaring med det, men ville tro at vist du søker litt rundt på forumet så finner du det vel ut tenker jeg.. f.eks. herer nå en link om montering av D4...

erfaringsmessig, så syns jeg at disse båtenne har veldig gode skråg i stor sjø, 680 har vel nesten samme skråget som 650 og båten går eksenplarisk i tung sjø og dønninger, relativt mye slåing i krappsjø men ikke noe problematisk... veldig god sikt i alle fartsintervall, fint drivstofforbruk.. veldig fin båt :flag_bp:

mvh hjg

Redigert av hjg (see edit history)

bruk vest!

Dette er en fin båt! Grattis med valget :thumbsup:

Jeg tror lundamo har en pris på ca. 340 000 for snau båt med 115 suzuki. De bruker å være de billigste på disse båtene med suzuki. Når det er sagt så er det mange som er misfornøyde med denne forhandleren etter kjøp...

Usikker på hva utstyret med montering koster. Dersom dette koster tett på 80 000 så synes jeg de tar seg godt betalt. Men, du vet sikkert hva som var grunnpris på båten der du tenker å kjøpe den. Du kan sikkert prute, evt. montere utstyret en annen plass.

PS! D er ganske mye jobb å montere dieselvarmer. Du må også handtere en del elektrisk. Om du er en hendig kar, så går d sikkert fint. Jeg tror ikke jeg hadde tørt å sage så mange hull i min nye båt...

• 3 uker senere...

Hei.

Jeg kom over en brukt en som var brukt i ca 30 timer, 2011 mod. Og der var det montert plotter (Garmin 720 s), pumpetoalett, Wallasvarmer (1800, ferdig bunnet og der første service var utført til en pris noe under hva snaue båten m/115 koster ny. Så den slo jeg til på. Skal få montert utvendig styreposisjon, radio/cd og utvendig styring på den, så begynner jeg å bli fornøyd. Jeg er jo litt spent på den der Wallasen, her inne på BP virker det ikke sånn at den er så populær. Blir vel antakelig trimplan og radar etterhvert, i den rekkefølge. Har ett ubrukt Garmin fargeekkolodd liggende (2-3 år gammelt) som jeg tenker å montere ute, så da har jeg skjerm ute og. :fishing:

Gratulerer med ny båt! :flag::thumbsup: Garmin sine plottere er veldig brae! har selv hatt en i 3 år nå og har nesten ingen ting og utsette. logisk menysystem og godt kart. ikke så verst ekkolodd heller :thumbsup: iforhold til varmeapp.så tror jeg ikke dette er noe problem så lenge du ikke har tengt at d skal fungere plettfritt i 30 år.. var det 115 hk. på den du kjøpte? utvendig styring er kjekt og ha spesielt vist man er ute alene. og radio er jo kjekt og ha. trimplan tror jeg er et veldig bra invistering på disse båtenne iogme at de har salong på bb side, og derme ville d jo bli logisk at den blir litt skeiv vist det sitter mange på den siden. radar er kjekt og ho det også.. kjekt og ha en extra skjerm ute så man sleper og gå så mye inn/ ut

tror det første som ligger på min ønskeliste på nyebåten er baugpropell (ikke noe behov for på 680 vil jeg tro, har hatt 650 i 3 år som sagt og ikke hatt virkelig behov for det noen gang tror jeg..) og radar er jo kjekt og ha når man er ute om natten og i tåke.. (og et kjekt leketøy :tongue: )..du får legge ut bilder når du er ferdig med montering av ekstautstyr :thumbsup:

mvh hjg :flag_bp:

bruk vest!

Takk for det :flag_bp:

Ja det er 115 hk på den. Noe mindre tror jeg ikke jeg ville ha hatt. Utvendig styring er jo utrolig bra når man holder på å fiske. Da blir det fort at man har fiskeblod ol når man holder på. slipper å gå inn å skitne til ratt og hendel med fiskelukt og våte støvler. Skal prøve å legge til bilder når jeg får den. mnd skifte april/mai. Men jeg har lest at man må bruke fritidsparafin,på Wallasen, hva er forskjellen på den i forhold til vanlig parafin ? Er den renset mer i forhold til lukt osv ?

har hatt 100 hk. på min 650, det holder somregel i de fleste sammenhenger på den.. fikk den opp i 28,5 kn. men så er no d kjekt og ha litt og gå på og så er vel 680 litt lengre også, og derme litt tyngre.? helt klart kjekt og sleppe det griseriet inne ja.. iforhold til parafinen skal jeg helt ærlig innrømme at jeg egentlig ikke verken har tengt over, eller vet d .. :confused: bruker fritidsparafin på ebern nå og det virker nå greit..ikke noe gale lukt eller noe slikt..tror nok at wallasen skal holde til båten.. har D2 i 780'n og det har nå holdt hitil vertfall..

mvh hjg :flag_bp:

bruk vest!

• 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

blir det noe båt?

hjg :flag_bp:

Hei.

Ja båten er båten kommet, 1 uke forsinket. Jeg var ikke helt fornøyd med toppfarten, 26 knop og turtallet kom bare opp i ca 5100 o/min. Tror jeg har feil propell, er det noen her på BP som vet hvordan propell jeg skal ha ? Skal vel opp i mot 30 knop og nesten 6000 o/min. Båten virker bra. Stødig og trygg i sjøen. Jeg må ta meg en telefon til Hobby i morgen, for koblingen mellom ute og inne var ikke helt synkronisert. Stod i fri inne og da gikk motoren fremdeles koblet i gir forover. Må vel være en justeringssak skulle jeg tro.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...