jentorge Startet 25.Februar.2012 Del på Facebook Startet 25.Februar.2012 Se denne linken(hvis det virker) Link Lister en masse autopiloter. Det som er merkelig er at de selger også Furuno Garmin og andre merker. For eksempel Garmin GHP 10 for 500$ som vel er under 3000 kr. Ser jo ekte ut og disse selger til hele verden. Hvis det er kopier så skulle man tro de ble stoppet. Hva tror man her ? Sitér dette innlegget Link to post
Kristian_H Svart 25.Februar.2012 Del på Facebook Svart 25.Februar.2012 Det er nok ekte merkevare ja, om prisen er korrekt er ganske usikkert. vi handler mye fra kina og bruker alibaba ofte, mange av prisene er helt tilfeldige. frakt med fly er også dyrt. du får sende de en mail og de fleste pleier å svare kjapt og konkret. Sitér dette innlegget Link to post
tb55 Svart 26.Februar.2012 Del på Facebook Svart 26.Februar.2012 Har også handlet endel fra Kina på Alibaba, eller rettere sagt på Aliekspress. Blandt annet en pumpe til fiskedammen min (av alle ting), og den til nesten en tredel av butikkpris i Norge. Problemet er, at dersom feil oppstår på produktet så koster det ofte mer i frakt enn prisen på et nytt produkt. En må derfor igrunnen innstille seg på at selv om mange produsenter gir to års garanti, vil det ikke alltid svare seg å sende varene i retur.... Sitér dette innlegget Link to post
Fanafjord Svart 26.Februar.2012 Del på Facebook Svart 26.Februar.2012 Har handlet fra kina via ebay noen ganger og jeg tenker som så - hvis varen er 1/3 av prisen og hver 10 % av ting ikke funker så er det likevel en bra besparelse. Handler mest småting under 200 kr. Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
SveinHa Svart 26.Februar.2012 Del på Facebook Svart 26.Februar.2012 Har også handlet litt fra Kina og blitt lurt noen ganger men er prisen rett er det i det store og hele greit nok. Kvaliteten på Kinaprodukter er varierende for å si det pent. Det er vel bare en gang jeg er blitt skikkelig lurt og det var et par SD minnekort som var merket C6 (class 6) men i virkeligheten var C4 og dermed ikke brukende for meg. Vær også oppmerksom på at i Kina finnes et CE merke som til forveksling er nesten identisk med det europeiske men står for China Export... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
pipp Svart 26.Februar.2012 Del på Facebook Svart 26.Februar.2012 Sjekket nettopp prisen på Garmin 4010 fra Malaisia. 600usd. For godt til å være sant? http://www.alibaba.com/member/my1008105805/productlist.html Sitér dette innlegget Link to post
jentorge Svart 26.Februar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Februar.2012 En ting er jo "kinavarene" som selges til lave priser. Det som overskaer er jo at det dukker opp merkevarer fra Garmin Link Finner også Raymarine Furuno og andre kjente merker. Reklamasjon blir vel verre. Sitér dette innlegget Link to post
jentorge Svart 26.Februar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Februar.2012 Kan det være slik at dette er fabrikker som produserer for de store merkene og sniker seg til å selge noen enheter utenfor systemet? Sitér dette innlegget Link to post
tb55 Svart 26.Februar.2012 Del på Facebook Svart 26.Februar.2012 Tja, ikke utenkelig det. Fjernet batteriet på min finske nokia-tlf. Produsert i Kina, selvfølgelig... Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 26.Februar.2012 Del på Facebook Svart 26.Februar.2012 Takker for tipset! Er ofte i Kina, og kommer nok til å ta med eg en neste gang. Hva bør eg velge til en 26fots båt med drev? Sitér dette innlegget Link to post
jentorge Svart 26.Februar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Februar.2012 Til de som har erfaring fra handling fra Asia. Hvis man betaler $394.74 (Altså 2219 kr) for dette så vil alt dette falle ned i postkassa. Fraktfritt til og med ????. Sitér dette innlegget Link to post
chagall Svart 26.Februar.2012 Del på Facebook Svart 26.Februar.2012 så vil alt dette falle ned i postkassa. Du må nok møte opp på postkontoret og betale moms på det aktuelle beløp. Sitér dette innlegget Link to post
jentorge Svart 26.Februar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Februar.2012 Seriøst bare plotteren koster nesten 40 000 i Norge. Sitér dette innlegget Link to post
tb55 Svart 26.Februar.2012 Del på Facebook Svart 26.Februar.2012 (redigert) Har for egen del ikke kjøpt radaren, men har handlet mange andre produkter. Nettbrett, plasmakutter, dampumpe, sveisemaske osv. En gang har jeg fått en regning fra staten, Den Norske på moms. Alle varene blir sef. levert på døren hjemme..... Hver gang jeg handler litt dyrere produkter av mr. Lang Tung Ting ( eller hva han no het) så sendes varen som "gift"..... Redigert 26.Februar.2012 av tb55 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kristian_H Svart 26.Februar.2012 Del på Facebook Svart 26.Februar.2012 (redigert) ser at raymarine C140W koster 350$, da har man råd til å kaste dritten om den ikke er ekte Redigert 26.Februar.2012 av Kristian_H (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
dreamen Svart 26.Februar.2012 Del på Facebook Svart 26.Februar.2012 Til de som har erfaring fra handling fra Asia. Hvis man betaler $394.74 (Altså 2219 kr) for dette så vil alt dette falle ned i postkassa. Fraktfritt til og med ????. Tviler på at dette kan vere ekte varer Hadde vert interesant å prøvd dette 2300.- +Mva. Er dette det samme som å hive 2500.- i dass?? Sitér dette innlegget Link to post
Kristian_H Svart 26.Februar.2012 Del på Facebook Svart 26.Februar.2012 Sekretæren (les sjefen) på jobben snakker flytende kinesisk, tenkte jeg skulle spørre om hun kunne ta en telefon til Chao Vang http://www.aliexpress.com/fm-store/910441 og spørre om raymarine plotteren imorgen ellers har de en batalingsløsning som man ikke betaler før man har motatt varen. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 26.Februar.2012 Del på Facebook Svart 26.Februar.2012 Sekretæren (les sjefen) på jobben snakker flytende kinesisk, tenkte jeg skulle spørre om hun kunne ta en telefon til Chao Vang http://www.aliexpress.com/fm-store/910441 og spørre om raymarine plotteren imorgen Få høre hvordan det gikk da Sitér dette innlegget Link to post
Kristian_H Svart 26.Februar.2012 Del på Facebook Svart 26.Februar.2012 Finner ikke et telefonnummer til han(?) så blir med en mail i første omgang. men 3000 kroner der og 43000 i norge, tviler på at dette kan være ekte saker Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 26.Februar.2012 Del på Facebook Svart 26.Februar.2012 Enig med deg, det høres ut som en skrøne. Hvis ikke, så er det jo helt latterlig Sitér dette innlegget Link to post
tb55 Svart 26.Februar.2012 Del på Facebook Svart 26.Februar.2012 Legg merke til at når postmann pat kommer med varen, kan du pakke den ut og kontrollere før du bekrefter mottak. Selger vil ikke få utbetalt fra escrow før du har bekreftet. Du må sef betale retur..... Sitér dette innlegget Link to post
Kristian_H Svart 26.Februar.2012 Del på Facebook Svart 26.Februar.2012 (redigert) Tittet på fraktprisen og den var halvparten ac varen så retur blir nok eventuelt til søplekassen, hehe Redigert 26.Februar.2012 av Kristian_H (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 27.Februar.2012 Del på Facebook Svart 27.Februar.2012 Garmin produserer på egen fabrikk på Taiwan så det er ingen grunn til at Garminprodukter skal være billige i Kina. Sitér dette innlegget Link to post
Keiko123 Svart 27.Februar.2012 Del på Facebook Svart 27.Februar.2012 Garmin produserer på egen fabrikk på Taiwan så det er ingen grunn til at Garminprodukter skal være billige i Kina. Tja! med en befolkning på 1 338 299 512 så er det vel ett greit marked å komme inn på Sitér dette innlegget Link to post
tb55 Svart 27.Februar.2012 Del på Facebook Svart 27.Februar.2012 Eeh, som det fremgår av annonsen, så sendes Garmin-produktene fra Malaysia.....? Problemet, uansett, er den dyre frakten i forhold til totalkostnaden. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.