emmis Startet 26.Februar.2012 Link til dette innlegget Startet 26.Februar.2012 (redigert) har noen av dere handlet kartplotter på alibaba.com Redigert 26.Februar.2012 av emmis (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kristian_H Svart 26.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2012 Ganske dårlig formulert, alibaba.com er en side hvor fabrikker/produsentrr og butikker legger ut annonser. blir det samme som å spørre "erfaring med å kjøpe.kartplotter fra finn.no". men vi importerer mye og alibaba er et must, har bare gode erfaringer. Har ikke kjøpt plotter derfra men har vurdert det. Sitér dette innlegget Link to post
emmis Svart 26.Februar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2012 Sorry med formuleringa firmaet heter FHIZAL FASHION TRADING CO. Sier vel ikke så mye det,men det var fine priser der. Sitér dette innlegget Link to post
Kristian_H Svart 26.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2012 Det beste er ofte å sende de en mail, vi pleier å skrive at vi trenger en prøve og at neste bestilling blir på eks. 20 enheter. det hjelper ofte på prisen. Sitér dette innlegget Link to post
tb55 Svart 26.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2012 Har ikke handlet med alibaba, men med alixpress som jo er samme "ulla" og har kun god erfaring. Alltid avtalt pris, og betaler via escrow ved levering på døren hjemme. Sitér dette innlegget Link to post
BOBO II Svart 26.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2012 (redigert) Hei Stort sett er det ingen problem med og kjøpe fra disse firmaene. men husk at du kan bli lurt der som på Finn.no. Tryggest er det og kjøpe gjennom Alibaba Express her har du escrow betalingsløsning du betaler ikke før varen står på døren din. Peronlig har jeg kjøpt masse på Alibaba express hittil aldri noe feil med varene god service og hurtig levering. men beregn at det kan ta mellom 14-30 dager på leveranse. Lykke til med gode kjøp.. Skal du kjøpe Kartplotter må du sørge for at du får en som er for det norske markedet og ikke USA. oppsettet er litt anderledes på usa modeller. Redigert 26.Februar.2012 av Bergstad (see edit history) Sitér dette innlegget 1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK Link to post
glalaksen Svart 27.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2012 Jeg finner nå ut at de har escrow på alibaba.com også. Tar jeg feil? Sitér dette innlegget Link to post
primusmotor Svart 27.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2012 Bestillte en Garmin 5212 hos ett firma på alibaba, de skulle ha pengene overført med western union eller bank overføring, chattet mye med selgeren, alt virket veldig troverdig. Satte over 600$ til dette firmaet, men da de mottok pengene kom beskjeden at de bare kunne selge minimum 5 stk plottere, så jeg måtte overføre for disse og..... Dette godtok jeg ikke, og pengene er nok på de evige nigerianske jaktmarker nå....... Fikk firmaet slettet fra alibaba.com etter at jeg kontaktet de, Så ALDRI betal før du får varene, bruk escrow eller paypal. Har værtfall lært av mine feil, og vil dele min erfaring, dette er første gang jeg er blitt lurt av nettshopping. Sitér dette innlegget D5L Rana 13 Master 680 Skilsø 750cc Dacapo 9000 flyer SUN 33 Nordic oceancraft 28 Skorgenes 335 Skorgenes 375 Link to post
Sjeldenutpå Svart 27.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2012 Hmmm har handlet på alixpress. Viste ikkje at det gikk an å betale seinere?? Måtte overføre forskudd, akkurat som paypal. Og så måtte eg inn å bekrefte levering var ok slik at pengene ble løst ut etter mottakelse. Chat er eit must om du er i tvil om noko, for det er ikkje lett å få retur. Og de går inn å endrer rating sjølv dersom du gir dårlig rating. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
c-w203 Svart 27.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2012 Jeg har en kollega som ble lurt via Alibaba.com. Varene han hadde kjøpt og betalt dukket ikke opp (han mottok bare en tom kasse). Sitér dette innlegget Link to post
glalaksen Svart 27.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2012 På et annet forum jeg er inne på så slo de fast at hvis de ber om pengene gjennom western union så er det veldig oftere svindel. Lurt blir man vel på finn.no også Sitér dette innlegget Link to post
Loma Svart 28.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2012 Eg har PayPal konto kopla til kredittkort, men er det noen mulighet innenfor dette systemet at eg venter med betalinga til eg har varen i handa. Viss eg forstår dette rett er det eg som tar den største risikoen her. eg må betale med paypal og vente på varen i håp om at den dykker opp. Finnes det et system som er meir rettferdig, der kjøper og selger deler på risiko? Sitér dette innlegget Link to post
tb55 Svart 28.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2012 Som nevt i tidligere innlegg, så overfører du penger til Escrow. Når så postmann pat dukker opp med "pakken", åpner du denne og ser at varene er tilstede/hel og uskadd. Så skriver du under hos postmann P, og firmaet du har handlet med får sitt. Som du ser av salgsannonsene på alixpress/alibaba, så er ikke alle "suplaierne" fra Kina. Personlig har jeg kun handlet med Kina, og har alltid fått det jeg har bestilt. Handler du med en "goldsuplyer", er du nokså trygg. Er tilbudet alt for godt til å være sant, så er det vel nettop det som er tilfelle. Når du ser hvor mange smart-asses som opererer i Norge med fem millioner innbyggere, så er det vel ikke helt utenkelig at det kan finnes noen i Kina, med kanskje verdens mest voksende økonomi, og snart 1,4 milliarder luringer.... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.