Jump to content

Fraktkostnander deler fra US


TB2855

Recommended Posts

Hei, jeg skal bestille noen deler fra USA, det vart en liten pakke på ca. 2-3 kg. det skulle de ha 105 dollar i frakt for.

Er ikke det mye?

Er det noen som har noen meninger om hva dette koster normalt?

 

Sist jeg bestilte deler fra samme firma(Go2Marine) betalte jeg 45 dollar for en liten pakke.

Men so hadde jeg den etter 5 dager då. :-)

Halco 29 1992 - 2007

Bayliner 2855 2007 - ?

CB 66 Racer + div. hver onsdag

 

Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis.

Link to post
Share on other sites

Hei, jeg skal bestille noen deler fra USA, det vart en liten pakke på ca. 2-3 kg. det skulle de ha 105 dollar i frakt for.

Er ikke det mye?

 

Frakt med UPS/DHL og de derre over dammen koster minst rundt 50 USD, og kan bli betydelig dyrere avhengig av omfang, vekt og senderens avtale med transportøren. 105 USD er ikke spesielt mye. USPS er normalt billigere, men bruker også lenger tid.

 

Hvis man da bruker det norske firmaet jetcarrier.com sparer man også postens gebyr.

Jada. På samme måte som man sparer JetCarriers gebyrer om man bruker et annet firma :rolleyes:

Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske

med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP!

Link to post
Share on other sites

har selv kjøpt en del båtdeler fra usa, har stort sett forhandlet meg fram til prisen inkl levering, kjøpte en 60 ah 12v battlader nå, og bet ca 300 kr i frakt på billigste måte. Men totaltsett sparte jeg masse i forhold til den norske importøren tok, kan kjøpe 2-3 stykker her hjemme for prisen jeg betalte for den i usa

Link to post
Share on other sites

Du kan få det billig hvis du ikke ønsker garantert levering. det vil si at hvis pakken blir borte på veien må du fikse opp i det sjæl... Ved garantert levering ordner firmaet opp for deg, men dette er dyrere forsendelse. Dette ble jeg fortalt den gangen i fjor da jeg bestilte fra US. så dyrt og garantert eller billig og teoretisk sett mer usikkert.. bare å velge fra øverste hylle!

Link to post
Share on other sites

0-2kg er generelt billigere med express enn standard.

 

Ellers må man forhøre seg, mye å spare om man gidder, på tyngre ting.

 

Store selskap må man som regel bruke de har som speditør, men ellers kan du velge å vrake.

 

DHL

Fed-Ex

TNT

UPS

USPS

og

f.eks

Royal mail. dvs dette går via disse så til posten Norge og pleier å ta ukevis i tollen i norge, spesiellt i sesong.

 

Betalte selv $59.79 i dag for en liten pakke (1kg) ifra USA med Fed-Ex, nå kommer det jo ann hvor i USA man bestiller ifra også :p

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...